Cirkelträning

Efter att varit på ett antal cirkelpass med 45/15 sekunders träning och tycker det ger mig mycket har jag börjat fundera på om inte det som är på 15 sekunders vilan är det som man verkligen behöver. Tänker mig man är på golvet och gör armhävningar och sedan ska vidare till marklyft. Från golvet ska min kropp samla i hop sig och göra en mer avancerad rörelse från knästående till stående. Hur många muskler använder jag för den rörelsen och balans och koordination. Har för mig jag varit på någon träning någon gång som ung där man fick kommando typ ligg på mage, stå, ligg på rygg, stå, rulla på golvet. Något som borde vara en perfekt träning för en kontorsgubbe i dag. Men hålla på med det på ett gym själv tror jag skulle skapa uppmärksamhet.

När jag pluggade till fritidsledare så hade vi något på idrotten som hette tjugovarvet. Vi började med tjugo armhävningar, sprang en liten bit till nästa station och gjorde tjugo sitt-upps, och avslutade det varvet med att springa till den tredje stationen där vi gjorde tjugo ryggböjar. Nästa varv är det nitton repetioner på stationerna och så fortsätter man med det tills man är nere på en repetion. Det är en ganska jobbig träning.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
När jag pluggade till fritidsledare så hade vi något på idrotten som hette tjugovarvet. Vi började med tjugo armhävningar, sprang en liten bit till nästa station och gjorde tjugo sitt-upps, och avslutade det varvet med att springa till den tredje stationen där vi gjorde tjugo ryggböjar. Nästa varv är det nitton repetioner på stationerna och så fortsätter man med det tills man är nere på en repetion. Det är en ganska jobbig träning.
Stegar är vanligt och när de gå nedåt funkar det men när man skall dubbla blir det segt.
2 Burpees + något
4 Burpees
Osv blir tufft

Bästa träningen är när man har mot någon så man inte kan fuska.

Stegar är vanligt och när de gå nedåt funkar det men när man skall dubbla blir det segt.
2 Burpees + något
4 Burpees
Osv blir tufft

Jag lovar att tjugovarvet är tufft. Och om du inte tycker att det är tufft nog kan du vända på ordningen och börja lätt till tuffare.

2 Burpees + något
4 Burpees
Osv blir tufft

näe, det var alltid skönt när man kunde fuska i gruppträningarna. Det tyckte man i skolan och lumpen iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips