• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Chamonix i vinter

Skall hålla till i Chamonix under kommande vinter.

Alla med tips, trix, lägenhet, förare, frågor eller funderingar är välkomna att höra av sig.

Har du en tur på g men saknar replagskamrat eller utrustning? Vi kanske kan komplettera varandra?

Några andra som skall åka skidor eller klättra i Cham?
 
Chamonix

Jag och en kompis är också på väg till Chamonix, håller på att försöka ordna lägenhet o så. Vi delar gärna, priserna är ju ganska rejäla!
 
Tjena Oscar,

Det är Alex från Kebkursen här.

Jag skulle kunna tänka mig en resa till Cham i Mars-april för att klättra några alpina turer.

Vi brukar använda Damilano guiden: Neige, glace et mixte. Enligt fransmännen är det den enda som duger:) Jag har ingen erfarenhet av andra förare men Damilano guiden är bra. Jag tror den finns på enlgelska numera.

Vi kan kanske höras via e-mail framöver.

Ha det så gött.
/A
cormery72@yahoo.com
 
Tjena!

Jag kommer också att vara i Chamonix nu i vår, och kommer va sugen på att göra lite utflykter. Har varit där en säsong tidigare och gjort många av dom lättare turerna men har mer klättrings- och bergserfarenhet nu och gör gärna turer med lite lättare klättring. Kommer även att hänga en del i bouldergrottan nere i byn på kvällarna. Hör gärna av dig om du vill planera/drömma lite kring turer eller annat. msn: kleman@kth.se

Har fixat lgh från jan-april tillsammans med en polare i Cham sud. Dock kommer min polare inte ner föränn i mars.
Söker därför 1-2 pers att bila ner med i min bil. Inte så kul att köra 250 mil i sträck själv. Har inte bestämt exakt när jag ska åka men nån gång andra halvan av jan , ev början på feb. Så hör av er om ni skulle va intresserade av det. Tror även min kompis vill hyra ut sin halva av lgh tills han kommer, blir dock bara drygt en månad.

/David
 
Då har man varit på plats ett tag och smakat på lite av allt.

Puder, is, pucklar, fartgalningar, djupet av en glaciärspricka, en blå tå, franska viner, ostar och massvis av croissanter och baguetter.

Om någon fortfarande söker info, skidkamrat på glaciären, förare eller after ski är det bara att höra av sig.

Skicka ett mail eller kom förbi den enda svenska husvagnen på parkeringen under Midi-liften.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fransson7 Chamonix höst och vinter 07-08 Klätterkompis 0
davved Alpin klättring i Chamonix i Juli Klätterkompis 1
kluts Alpinklättring i Chamonix Klätterkompis 0
jimmy.bjornberg.3 Chamonix i slutet av Juni. Klätterkompis 0
Pallet Klätterpartner Chamonix vintern 15/16 Klätterkompis 0
DavidFu Chamonix december! Klätterkompis 5
bergstenen Alpinklättring Chamonix i sommar/höst Klätterkompis 1
K-M Klättrare i Chamonix v.29 Klätterkompis 0
kjpil Replagskamrat i Chamonix nu? Klätterkompis 0
Isaac Klätter partner i chamonix Klätterkompis 0
Eine Söker ett replag till Chamonix Klätterkompis 1
Sobril Chamonix till midsommar. Klätterkompis 1
TotalSpinal Chamonix i Augusti-September? Klätterkompis 6
bredberg Klättra i Chamonix 2/11-7/11 Klätterkompis 0
rasmusk replagskamrat chamonix Klätterkompis 0
kofalla Replagskamrat Chamonix i början av maj. Klätterkompis 0
Ix Bil och klätterpartner i Chamonix Klätterkompis 0
anneli n klatterkompis chamonix april Klätterkompis 1
cajoh Klättring Chamonix v32 Klätterkompis 0
renovatio CHAMONIX Klätterkompis 1
JohannaW klättra i chamonix i sommar? Klätterkompis 2
sohrab replagskamrat Chamonix Klätterkompis 0
SWE3171 Klatterpartner i Chamonix! Klätterkompis 1
almkvist Is/snöklättring Abisko, riksgränsen i vinter Klätterkompis 0
abel Klättra i Ö-vik i vinter? Klätterkompis 0
johlin Mt Blanc vinter/sommarbestigning Klätterkompis 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.