byxor+jacka eller torrdräkt

....En sak som inte många tänker på är att har man torrdräkt och ett rejält underställ så kan man lämna flytvästen i land för att sjunka är totalt omöjligt......

Nu är det ju så att det är ganska lätt att punktera en torrdräkt & då blir flytförmågan inge vidare.
Nej, flytväst tyckar jag att man ska ha ändå!

Frid

Nu är det ju så att det är ganska lätt att punktera en torrdräkt
Hur då? Har du försökt? Jag har testat just det och ska man lyckas med det så får man jobba bra. Jag har både klippt och skurit i dräkter pga. modifiering och även testat materialet som blev över och jag är fullt trygg med vad dom testerna resulterade i.

Nu kanske det hör till saken att jag har bland det bästa som går att uppbringa ang. slitstyrka i både paddlar och dykartorris, 4-lagers goretex resp. Ursuits heavylight. Livet är mer värt än pengarna och säkerhet får kosta.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips