byxor+jacka eller torrdräkt

....En sak som inte många tänker på är att har man torrdräkt och ett rejält underställ så kan man lämna flytvästen i land för att sjunka är totalt omöjligt......

Nu är det ju så att det är ganska lätt att punktera en torrdräkt & då blir flytförmågan inge vidare.
Nej, flytväst tyckar jag att man ska ha ändå!

Frid

Nu är det ju så att det är ganska lätt att punktera en torrdräkt
Hur då? Har du försökt? Jag har testat just det och ska man lyckas med det så får man jobba bra. Jag har både klippt och skurit i dräkter pga. modifiering och även testat materialet som blev över och jag är fullt trygg med vad dom testerna resulterade i.

Nu kanske det hör till saken att jag har bland det bästa som går att uppbringa ang. slitstyrka i både paddlar och dykartorris, 4-lagers goretex resp. Ursuits heavylight. Livet är mer värt än pengarna och säkerhet får kosta.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips