Byte till Smart Track

Virrhönan

Avslutat
Tack tack TACK för monteringsanvisningarna!!

Känns skönt att jag kunde sätta igång ett gäng herrar i en lång diskussion om "vad som är rätt/fel"; utsidan är sig likt :)

Själv tänker jag köpa mig ett Smart Track system, montera det enligt givna anvisningar och sen sticka ut och använda det. Glöm inte att stänga av datorn lite i sommar och använda era pinnstyrda, smarttrackiga, skäddiga eller valfritt annat styrda- kajaker!

Go tur!
//Louise

har en kajak med både skedda och smarttrackroder, men jag är van att bara ha skedda så funderar på att ta bort rodret för att minska vikten när jag kånkar kajaken på land osv. Jag styr med paddeltag av gammal vana, och ser inte vad rodret ska tillföra. Men känns lite meckigt att ta bort alla roderlinor och uppdragslinan som är ingjutna i kajaken, så funderar på att bara ta av dem och knyta ihop dem i aktern om jag vill sätta på rodret igen, men hur blir det med pedalerna undrar jag. Kan man fälla ner bara tå-pedalen framåt så jag inte kommer åt den då jag trycker ifrån eller hur bör jag göra?

Roderlinorna är av vajer dessutom och sitter fast med krympsang i cvr-grunkan. Om jag drar ur alla vajrar och linor kanske man aldrig får tillbaka dem igen? Nån som fattar vad jag menar och har nån idé?

Det är en Tahe Wind 535

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.