Byte av greppsulan på Meindl Island Pro

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
-Patric-; sa:
crazy; sa:
De tar ca 600 för ett par Lundhags.

Klart att det e billigt, dom går ju sönder så ofta att det e rena vinsten för dom!!

:)

För att inte tala om konkurrenternas märken, där behöver de inte ens anstränga sig själva för att göra felen... När jag kontaktade dem för att få mina Merrell lagade så svarade de (ungefär) med att "visst kan vi göra det, men ska du inte köpa ett par riktiga kängor istället" :)

monstergeddan; sa:
Håkan K; sa:
900? En butik här lovade att göra det för 50 Euro på mina Hanwag (dvs butiken skickar till Hanwag som byter sula).

/Håkan

Tror du ett par Hanwagsulor passar på mina Meindl då?
...nähä...

/H
Njae, mitt inlägg var att jag tyckte att Naturkompaniets 900 SEK var mycket pengar. (Sen är det ju Vibram på de flesta kängor, så stor skillnad kan det inte vara)

/Håkan

Intressant att se hur snabbt trådarna spårar, och i vilka förutsägbara riktningar de spårar.

Jag har ett par skitbra Hillebergkängor. :)

Närå. Jag har ett par Hanwag.
Utan membran (hoppsan, spår B)

Nordesjö; sa:
Intressant att se hur snabbt trådarna spårar, och i vilka förutsägbara riktningar de spårar.
Skrev han och böt sen ämne...

Ursprungsfrågan är ju besvarad. Det går att byta sula. Följdfrågorna lär ju bli "var kan jag få det fixat" resp "vad kostar det". De har vi oxå försökt svara på. Vad bidrar du med? :)

/Håkan

avslutad210712

Gäst
Nordesjö; sa:

Jag har ett par skitbra Hillebergkängor. :)

Närå. Jag har ett par Hanwag.
Utan membran (hoppsan, spår B)

Hillebergskängor är överreklamerade och för dyra på precis samma sätt om Lundhagstälten är.

I princip ska det gaa att byta alla PAA-LIMMADE gummi-sulor, typ Vibram. Fraagan aer att dels hitta raett sula, och dels att hitta naagon som dels kan faa av den gamla sulan, och dels faa paa den nya paa ett bra saett (utan att den ramlar av efter ett tag).

Aer sulan aa andra sidan inte paalimmad , utan insprutad PU, gaar det ej att byta. Detta aar ofta fallet med billigare kaengor och skor.

Mvh Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips