Byta golv nammatj gt

Hej.

Jag upptäckte idag att golvet på mitt Hilleberg nammatj gt inte håller tätt.
Någon som bytt golv nyligen och vet vad det kostar samt hur lång tid det kan ta?

Jag har också upptäckt att golven i mina gamla tält inte håller helt tätt. Då skaffade jag ett "footprint", dvs en presenning av golvväv till tält att ha som extra golv under tältet. Det väger ca 300g och kan användas till flera olika tältmodeller om man inte är alltför kräsen vad beträffar passformen. Jag använder det även till mitt nya tält för att minska påfrestningen på det ordinarie golvet från pinnar, ris, stickor, kottar, stenar etc. Impregnering av tältbotten kan kanske hjälpa till viss del.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Rätt skönt med ett footprint som går ut i absiden också, speciellt när det regnar och är blött ute så har man det torrt o gött inne :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips