Byta golv nammatj gt

Hej.

Jag upptäckte idag att golvet på mitt Hilleberg nammatj gt inte håller tätt.
Någon som bytt golv nyligen och vet vad det kostar samt hur lång tid det kan ta?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har också upptäckt att golven i mina gamla tält inte håller helt tätt. Då skaffade jag ett "footprint", dvs en presenning av golvväv till tält att ha som extra golv under tältet. Det väger ca 300g och kan användas till flera olika tältmodeller om man inte är alltför kräsen vad beträffar passformen. Jag använder det även till mitt nya tält för att minska påfrestningen på det ordinarie golvet från pinnar, ris, stickor, kottar, stenar etc. Impregnering av tältbotten kan kanske hjälpa till viss del.

Rätt skönt med ett footprint som går ut i absiden också, speciellt när det regnar och är blött ute så har man det torrt o gött inne :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips