Bygga ett fast vindskydd

Jag och mina scouter tänkte bygga ett fast vindskydd. Vi har sovit i ett antal, men tycker ändå att det skulle underlätta med en ritning inför bygget. Är det någon som har en eller tips så vore jag tacksam.

Se boken "Från stock till stuga" av Sven-Gunnar Håkansson. ICA bokförlag. ISBN 91-534-1911-1. Där finns det 21 sidor om hur man bygger ett skärmskydd (vindskydd). Illustrerande bilder finns det gott om.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
om ni äger skog så använd den. det är bättre med vanliga träd istället för plankor.
mitt vindskydd ha haft de i fem år och det håller än.
lycka till med bygget.

http://www5.goteborg.se/prod/parkochnatur/dalis2.nsf/vyFilArkiv/N6.pdf/$file/N6.pdf
Denna länk fungerar :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips