Välja rätt torrdräkt för paddling?

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av torrdräkten Dryfashion Drylight som säljs av Kajaksidan?
Nej, men jag tycker iden med dragkedjan verkar bra så länge du inte tänker öva roll. Du bör kunna öppna halsen något för att ventilera ut överskottsvärme utan tumma jättemycket på säkerheten.
Min torrdräkt har dragkedja tvärs bröstet och den blir snabbt obehagligt varm vid minsta ansträngning. Använder den bara vid blöt paddling som kyler ner kroppen.

Tänk på att du behöver extra stora neoprenskor utanpå torrdräkten annars minskar du blodflödet och fötterna blir kalla.

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av torrdräkten Dryfashion Drylight som säljs av Kajaksidan? Har halvt om halvt bestämt mig för att skaffa en sådan. Är ute efter en smidig dräkt för vår- och höstpaddling som andas väl. Hundra procent vattentät i halsen är inte nödvändigt. Eller finns det andra alternativ? Tittade även på Ursuit MPS, men den föreföll vara i ömtåligaste laget.
Jag har min MPS nu i 4 år och den håller fortfarande. Och jag paddlar rätt ofta året om, så den har mer än 100 paddeldagar. Har inte några shorts eller så på utsidan, men är noga med att inte ha sand eller grus på sitsen och alltid sittkudde om jag sitter någonstans på land under en paus. Smidigaste torrdräkten jag kan tänka mig, och den andas väldigt bra. Har även en Typhoon MS4, men den används bara för surf, rockhopping eller räddningsträning nuförtiden.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har min MPS nu i 4 år och den håller fortfarande. Och jag paddlar rätt ofta året om, så den har mer än 100 paddeldagar. Har inte några shorts eller så på utsidan, men är noga med att inte ha sand eller grus på sitsen och alltid sittkudde om jag sitter någonstans på land under en paus. Smidigaste torrdräkten jag kan tänka mig, och den andas väldigt bra. Har även en Typhoon MS4, men den används bara för surf, rockhopping eller räddningsträning nuförtiden.
Var har du köpt den och vad är priset

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips