Välja rätt torrdräkt för paddling?

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av torrdräkten Dryfashion Drylight som säljs av Kajaksidan?
Nej, men jag tycker iden med dragkedjan verkar bra så länge du inte tänker öva roll. Du bör kunna öppna halsen något för att ventilera ut överskottsvärme utan tumma jättemycket på säkerheten.
Min torrdräkt har dragkedja tvärs bröstet och den blir snabbt obehagligt varm vid minsta ansträngning. Använder den bara vid blöt paddling som kyler ner kroppen.

Tänk på att du behöver extra stora neoprenskor utanpå torrdräkten annars minskar du blodflödet och fötterna blir kalla.

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av torrdräkten Dryfashion Drylight som säljs av Kajaksidan? Har halvt om halvt bestämt mig för att skaffa en sådan. Är ute efter en smidig dräkt för vår- och höstpaddling som andas väl. Hundra procent vattentät i halsen är inte nödvändigt. Eller finns det andra alternativ? Tittade även på Ursuit MPS, men den föreföll vara i ömtåligaste laget.
Jag har min MPS nu i 4 år och den håller fortfarande. Och jag paddlar rätt ofta året om, så den har mer än 100 paddeldagar. Har inte några shorts eller så på utsidan, men är noga med att inte ha sand eller grus på sitsen och alltid sittkudde om jag sitter någonstans på land under en paus. Smidigaste torrdräkten jag kan tänka mig, och den andas väldigt bra. Har även en Typhoon MS4, men den används bara för surf, rockhopping eller räddningsträning nuförtiden.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag har min MPS nu i 4 år och den håller fortfarande. Och jag paddlar rätt ofta året om, så den har mer än 100 paddeldagar. Har inte några shorts eller så på utsidan, men är noga med att inte ha sand eller grus på sitsen och alltid sittkudde om jag sitter någonstans på land under en paus. Smidigaste torrdräkten jag kan tänka mig, och den andas väldigt bra. Har även en Typhoon MS4, men den används bara för surf, rockhopping eller räddningsträning nuförtiden.
Var har du köpt den och vad är priset

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips