Buss Nikkaluokta-Kiruna efter 14:e september?

Hej,
Någon som vet om busslinjen mellan Kiruna-Nikkaluokta helt slutar köras efter 14:e september, och i så fall vilka alternativ som finns.

Tack
Carl

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
carlanca; sa:
Hej,
Någon som vet om busslinjen mellan Kiruna-Nikkaluokta helt slutar köras efter 14:e september, och i så fall vilka alternativ som finns.

Tack
Carl

Tror inte det. Däremot så byter väl turen namn från 92 till 49. Såg på http://www.ltnbd.se att det inte fanns någon tidtabell på 49 just nu, men om man söker resa mellan Nikkaloukta och Kiruna efter den 14/9 så får man i varje fall svar, fast då heter linjen 506? :) Tja jag är lika förvirrad som du...

/Jesper

Precis vad jag gjorde. Det är 506:an som trafikerar linjen. Två avgångar från Nikkaluokta per dag
06:30
16:50

Tack för hjälpen
/C

Tider

Gå in på samtrafikens hemsida.skriv in varifrån du vill åka och vart.Datum osv. http://www.tagplus.se. Verkar som det går bussar från Kiruna endast vardagar.Må-Fr
05:35 samt 15:30.
//Matserik

Vid egen efterkontroll tvivlar jag på samtrafikens uppgifter och min egen hänvisning dit.Ifjol bedrevs tydligen ingen trafik "eftersäsong". Så att den skulle förbättras så radikalt tvivlar jag på ;Bestämt kontrollera uppgifterna med länstrafiken!
//Fundersam Matserik

[Ändrat av matserik 2003-08-07 kl 18:47]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips