Buss Nikkaluokta-Kiruna efter 14:e september?

Hej,
Någon som vet om busslinjen mellan Kiruna-Nikkaluokta helt slutar köras efter 14:e september, och i så fall vilka alternativ som finns.

Tack
Carl

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
carlanca; sa:
Hej,
Någon som vet om busslinjen mellan Kiruna-Nikkaluokta helt slutar köras efter 14:e september, och i så fall vilka alternativ som finns.

Tack
Carl

Tror inte det. Däremot så byter väl turen namn från 92 till 49. Såg på http://www.ltnbd.se att det inte fanns någon tidtabell på 49 just nu, men om man söker resa mellan Nikkaloukta och Kiruna efter den 14/9 så får man i varje fall svar, fast då heter linjen 506? :) Tja jag är lika förvirrad som du...

/Jesper

Precis vad jag gjorde. Det är 506:an som trafikerar linjen. Två avgångar från Nikkaluokta per dag
06:30
16:50

Tack för hjälpen
/C

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Tider

Gå in på samtrafikens hemsida.skriv in varifrån du vill åka och vart.Datum osv. http://www.tagplus.se. Verkar som det går bussar från Kiruna endast vardagar.Må-Fr
05:35 samt 15:30.
//Matserik

Vid egen efterkontroll tvivlar jag på samtrafikens uppgifter och min egen hänvisning dit.Ifjol bedrevs tydligen ingen trafik "eftersäsong". Så att den skulle förbättras så radikalt tvivlar jag på ;Bestämt kontrollera uppgifterna med länstrafiken!
//Fundersam Matserik

[Ändrat av matserik 2003-08-07 kl 18:47]

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.