Buss Kiruna-Nikka

Är det någon som vet hur man tar sig från Kiruna-Nikkaloukta den här tiden på året?
Går det några bussar då? På LTNs hemsida står det att linjen bara trafikeras fram t.o.m. 15 september.

MVH Marie-Therése

När jag kollade upp det tidigare i höstas sa de på informationen att det finns fler bussar, men som man behöver beställa en dag i förväg....Ring och kolla !

/P.D

Har iaf tidigare gått att åka året runt till Nikkaloukta. Posten + skolbarn måste ju fortfarande åka så kanske är det bara en annan linje man får åka med då. Ring LTN så kan de säkert hjälpa dig.

Ta taxi! Kostar 600 kr från Kiruna till Nikkaloukta. Är man 2 eller fler är det ingen svindlande summa precis. Och så kan du åka när du vill. Tog själv taxi från flyget i somras eftersom bussen inte alls passar med flyget.

/Henrik

Visst går det buss

Visst går det buss. Men bara vardagar (måndag-fredag).

Buss från Kiruna busstn kl 5.30 M-F och 15.30 M-F (5 min senare från järnvägsstationen).
Buss från Nikkaluokta kl 6.30 M-F och 16.50 M-F

67:- vill jag minnas att den kostar.

Mvh Björn

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips