Buss Kiruna-Nikka

Är det någon som vet hur man tar sig från Kiruna-Nikkaloukta den här tiden på året?
Går det några bussar då? På LTNs hemsida står det att linjen bara trafikeras fram t.o.m. 15 september.

MVH Marie-Therése

När jag kollade upp det tidigare i höstas sa de på informationen att det finns fler bussar, men som man behöver beställa en dag i förväg....Ring och kolla !

/P.D

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har iaf tidigare gått att åka året runt till Nikkaloukta. Posten + skolbarn måste ju fortfarande åka så kanske är det bara en annan linje man får åka med då. Ring LTN så kan de säkert hjälpa dig.

Ta taxi! Kostar 600 kr från Kiruna till Nikkaloukta. Är man 2 eller fler är det ingen svindlande summa precis. Och så kan du åka när du vill. Tog själv taxi från flyget i somras eftersom bussen inte alls passar med flyget.

/Henrik

Visst går det buss

Visst går det buss. Men bara vardagar (måndag-fredag).

Buss från Kiruna busstn kl 5.30 M-F och 15.30 M-F (5 min senare från järnvägsstationen).
Buss från Nikkaluokta kl 6.30 M-F och 16.50 M-F

67:- vill jag minnas att den kostar.

Mvh Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips