Buss från Undersåker

Hej,

Skall upp och vandra Vålådalen->Storulvån via Helags inom kort.

Kommer ta tåget till Undersåker och undrar vilken som är enklaste vägen till Vålådalens fjällstation?
Åker helst lokaltrafik om det går någon smidig tur?!

Tacksam för svar :)

Jo..

Hej,

Kollade in på länstrafiken i Jämtlands hemsida (http://www.lanstrafiken-z.se/index.asp?p=84) och kikar man på Åre kommun och linje 562 (Järpen - Undersåker - Vålådalen) så ser det ut att gå buss på vardagar 8:55 + 16:00 in till Vålådalen (tidtabell saxad nedan). På helgen är det taxi som gäller....men kanske till specialpris då den ersätter buss.....

Undersåker jvst 08.55 16.00 08.50 17.50 08.50 17.50
Vålådalen Västra ank 09.30 16.45 09.30 18.20 09.30 18.20
Entreprenörer CB CB Tax Tax Tax Tax

/ Stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag åkte upp till vålådalen den 13 förra året, då gick bussen från järpen förbi undersåker och sen till vålådalen. Tillbaka, den 18, hade de slutat gå och jag fick ta kommunal taxi. Tror det var ungefär samma pris som bussen, den har tom ett bussnummer, men du måste förboka den med länstrafiken(?) annars kommer den inte.

Hem från storulvån

Tack tobiasdr :)

Tänker åka hem från Storulvån och har redan boxat buss ner till Duved med Wänsethbuss.

Men det låter bra med bussen ut till Vålådalen, blir ju knappa timmen i väntetid mellan tåget och när den går.

busslinjen går inte alla veckor på året så kolla så den verkligen går just din vecka.
När jag höstvandrade för några år sedan så visste jag om det så jag planerade lifta med lapp och allt :)
Tog ca timmen innan jag fick lift ut till vallbo.

Åkte upp förra veckan till Vålådalen och passerade bl a Helags. Själv bokade jag tågbiljetten så att bussen till Vålådalen med avgång 08:50 ingick. Bekräftelse skulle göras till länstrafiken före kl 17:00 vardagen innan via telefon 0771-82 00 83. Så det är bara ringa och beställa - go tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips