Bultat på västkusten

Lökholmen/Strömstad

Ett litet fint klätterberg ligger norr om Strömstad in mot Lökholmen. Där finns ett par bultade leder som jag med min begränsade klättererfarenhet tycker är riktigt kul.

Då jag under sommaren driver ett Bed & Breakfast (www.hallekind.se) och knappt hinner utanför anläggningen är jag intresserad av duktigt folk som kan tänka sig att bulta upp lite inom området. Vi har en mycket fin klippa precis vid havet som kan lämpa sig för klättring. Just nu skogar vi ur lite träd för att få fram den i dagen i sommar SKALL jag försöka klättra den.

OM någon är intresserad av att BULTA lite så hör av Er till mig!

[Ändrat av Buda 2004-06-07 kl 12:05]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om man äger marken ifråga kan man ju göra vad man vill. Och när jag var där och tittade verkade den här klippan defintivt tillhöra stället (för det är väl den till höger nere vid vattnet vi talar om?).

Bulten!

Tjena Martin,

Har du fortfarande den där BlackDiamond selen? Jag tror att Petzl´n kan bli lite dyr nu när det gått en del pengar på sistone.

Mvh

Zorken

Efter samtal från Bohusläns Klätterklubb är nu en del frågetecken uträtade. Tack för det!

Självklart skall inga ingrepp göras utan diskussion! Den aktuella klippan ligger mycket riktigt på plats vid havskanten (Starekilen). Just nu tas det bort lite träd nedanför vilket exponerar klippan mer.

Då jag är en ren nybörjare överlåter jag med varm hand till bättre skickade människor att avgöra klippans kvalitet (och om det är bra/dåligt att bulta)

En del folk har varit där och klättrat förr så nog går det att nyttja den som det är men anledningen till "bultivern" var kanske snarare att FLER skall få möjligheten. Men det verkar ju inte vara populärt. Jag förstår verkligen problematiken med bultar (dess ålder, placering och användande) och anser mig ha för lite kunskap att avgöra något i denna fråga.

Klarläggas bör endast: Ägarna till fastighten har inget emot det... :)

Black Diamond

Jag behöver den i september! Du vet när jag skall över den där glaciären. Då menar jag inte den i Karlskrona.
;-)

Mvh

Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips