bruten axel på en Crescent 27"

Hej
Jag har en gammal Crescent där bakaxel är bruten. Jag söker affärer i Sverige som säljer reservdelar men jag bor i Tyskland och får inga användbara träffar, beror nog på min ip-adress.
Kan någon ge mig tipps vilka affärer jag kan fråga efter en bakaxel till en Crescent 27".

Tacksam för all hjälp!

Jag köpte en sån axel häromåret. Det var till ett 7-delat kedjeväxlat baknav med snabbfäste. Kosrade typ en knapp hundring. Kan ha varit på www.bikester.se

Vad är det för typ av axel på din cykel dvs är det kupolmuttrar eller snabbfästen nav eller kedjeväxel?

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nej, inga snabbfästen. Den är två-växlade (duomatic) genom att kort bromsa. Cykeln var köpt ca. 1970.

Axeln är troligen inte specifik för Crescent, utan för ditt Duomatic nav. Navet tillverkas fortfarande, kanske i uppdaterad form. Troligen mycket större chans att du hittar en butik i Tyskland, än i Sverige. Bikester är f.ö en tysk nätbutik.

Tack för svaren.
Jag är för tillfället här i Sverige och trodde jag skulle lyckas hitta axeln här men nu inser jag att jag skall söka i Tyskland när jag kommit hem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips