• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Oj vilda hormoner..

Ibland blir man uttråkad på 'spegelfjollor'..
Diskussionsämnet verkar bekant hett...
"Det är så stärkande och hälsosamt i fjällen..", som det heter.

Kvinnor har det väl funnits i fjällvärlden.
Bra äktenskapsbyrå..
Fast på senare tid, ser jag att man faktum inte har råd att åka norrut.. Synd ! För det är jäla kul..
Spänning, mys, stugor, kåtor, kokkaffe, middag, vintoddy.. och lugnandet i sig själv, än i ett högljutt disco där man inte hör ett smack av vad som skriks.
Många kommer också norrut, just på grund av 'trasiga och avslutade' förhållanden. Ett annat fall. Börjar om på ny kula..
Låter vettigt..vara snäll mot sig själv osv.

Folk beter som ett svin oavsett och låter det gå utöver på andra. En del är mentalt kocko och då går det incke göra nåt.. Just Live and Learn your brain, för dom..resten av deras liv.
Några såna labila har jag varit med om att ha fått skicka tillbaks hem.. helt flippat ur..

En erfarenhet från Alperna har varit:
..Det finns där vilohem, eller vad dom kallas.. Folk lägger in sig, kurerar diverse nervtras, alkoholism, drogprobs...
Sen visar det sig att då patienten skrivs ut, så vill icke individen lämna plejset..!!
Dom får ett ståhej att hiva ut eländet..
Givetvis, är det grannt som fan i Alperna och i Skandinaviska fjällen..ingen tvekan. Så man vill ju stanna, eller hur?
Därför återkom dom här personligheterna gång-på gång- på gång i Alpernas Sanatorier..
En tjej berättade det för mig. En laxfiskares dotter, Catrin.. (Biolog numera, på grund av mig..Glad en :) )

En och annan Fjällprinsessa, kanske ändrar sig också..men tiden har spelat spratt senast.. man ska hinna med allt numera. Sen glömmer man bort sig i röran.. Och det är ganska hett nu i ekonomiska göror.
Inget ska gå ut över andra..tills allt är ganska så klart.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Turnorskor?

haremma; sa:
Öhrn; sa:
Känns som att tävla på lika vilkor i det här fallet innebär att man som grabb torskar redan första dagen.

Kräver dispens!

Nä, vaddå, du skulle såklart få sova i mitt tält. -Om jag hade gjort mej besväret att släpa med det! :eek:)

Du är allt för givmild, förutsatt att du tar med dig tältet vill säga.....




Dock sover jag helst i kåtor.... ;)
 
Verklighetens begränsningar

Haha!

Är faktiskt ett blont mer eller mindre bombnedslag som senast gick i Sarek med - PAPPA - för att ingen annan, man eller kvinna, i min bekantskapskrets kunde tänka sig att traska icke-rösat med 25+kg på ryggen. Het augustidag, myggen hade torkat in, och jag gick i stövlar, shorts, BH och ryggsäck. Ingen tog dock chansen att befinna sig i samma dalar som jag på hela dagen.
 
Haha!

Är faktiskt ett blont mer eller mindre bombnedslag som senast gick i Sarek med - PAPPA - för att ingen annan, man eller kvinna, i min bekantskapskrets kunde tänka sig att traska icke-rösat med 25+kg på ryggen. Het augustidag, myggen hade torkat in, och jag gick i stövlar, shorts, BH och ryggsäck. Ingen tog dock chansen att befinna sig i samma dalar som jag på hela dagen.

Det är väl bara sätta sig på en fjälltopp utrustad med kikare och börja spana, måste vara helt klart roligare än att sitta på uteserveringarna och spana ha ha ha
 
Haha!

Är faktiskt ett blont mer eller mindre bombnedslag som senast gick i Sarek med - PAPPA - för att ingen annan, man eller kvinna, i min bekantskapskrets kunde tänka sig att traska icke-rösat med 25+kg på ryggen. Het augustidag, myggen hade torkat in, och jag gick i stövlar, shorts, BH och ryggsäck. Ingen tog dock chansen att befinna sig i samma dalar som jag på hela dagen.

Intresset har ju svängt frân tungpackade till lättfotade, sâ dina 25 kg avskräckte nog.
 
Kvotering av kvinnor!

Jag tycker att vi ska kvotera antalet kvinnor som besöker våra vackra fjäll! Det vore ju synd om "ruggugglor" skulle förstöra helhetsintrycket! Bara dom vackraste skulle få tillträde så vi balla killar och gubbsjuka män fick lie ögongodis för våra nattliga fantasier i tälten.....
 
Intresset har ju svängt frân tungpackade till lättfotade, sâ dina 25 kg avskräckte nog.



Haha det där var ju faktiskt riktigt roande i sammanhanget!
Å andra sidan försökte jag med samma trick, blond o vacker och lätt packning (dagsturer) o allt jag fick med mig var min hund och min mamma. Så man kan säga att det inte ens hjälpte att vara lättfotad för mig ;)
Fick nog faktiskt intrycket av att karlar antingen inte åker till fjällen, eller är så satans upptagna med att springa runt med polaren o kolla senaste GPS-apparaterna för att ens lägga märke till de få fruntimmer som letar sig upp i fjällen.

/Tröttnade, tog saken i egna händer o skaffade en natur-idiot till karl :D
 
Haha!

Är faktiskt ett blont mer eller mindre bombnedslag som senast gick i Sarek med - PAPPA - för att ingen annan, man eller kvinna, i min bekantskapskrets kunde tänka sig att traska icke-rösat med 25+kg på ryggen. Het augustidag, myggen hade torkat in, och jag gick i stövlar, shorts, BH och ryggsäck. Ingen tog dock chansen att befinna sig i samma dalar som jag på hela dagen.

Källa på det?
;)

Kul att gräva fram gamla trådar, tyvärr stämmer detta förhållande med få brudar även 10 år efter trådstart...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.