• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

kaka å maka

Då denna tråd bevisar att det finns många häftiga ute-kvinnor, och att det finns män som gärna vill träffa dem, varför inte lysa sin tur INNAN man ger sig iväg, så slipper vi en massa ungkarlar på fjället som springer runt med ett vilset ansiktsuttryck. På så sätt kanske ni kan träffas innan turen, planera ihop och möjligen komma fram till att ni uthärdar en vandring tillsammans (och något mer...)?
 
Re: kaka å maka

lowe; sa:
Då denna tråd bevisar att det finns många häftiga ute-kvinnor, och att det finns män som gärna vill träffa dem, varför inte lysa sin tur INNAN man ger sig iväg, så slipper vi en massa ungkarlar på fjället som springer runt med ett vilset ansiktsuttryck. På så sätt kanske ni kan träffas innan turen, planera ihop och möjligen komma fram till att ni uthärdar en vandring tillsammans (och något mer...)?


HOHOHO! Tillåt mig skratta rakt ut. Själv träffade jag min bättre hälft ute i storstaden. Men denna blonda norrländska lyckades med konstycket att fullständigt kollra bort mig och mina tankar. Må va så att hon åker utför med lös häl och håller en högre hastighet nerför backen på bräda än mig själv (försvarade mig tappert med att det var hennes kusins bräda och 3 storlekar för stora boots som gjorde det, samt att jag inte åkt sedan 98….) och dessutom följt med på en 6 dagar kanot etapp i vackra Dalsland, och uppskattar skoterturer. Det stora problemet är att hon är fejkblondin! Bleka slingor i håret när jag träffade henne skapade synvillan om en fager norrländska som ville följa med ut i fjällen och sova i mitt nya Hilleberg. Har provat det med henne nu i sommras och under hösten, men när jag nu kom på den brillianta idén att jag kunde ta med mig tält och allt upp i fjällen efter att jag firat jul hos föräldrarna får jag ett blankt; Aldrig i Helvete heller någons stans får det va nog, det är Jul!

Kontentan av det jag vill ha sagt; Tro inte på allt du ser och hör utan ta med objektet ut i naturen för att kunna genomföra ett riktig hårdtest och se om produkten duger. Senast jag fick det bevisat var när jag knäckte två tältpinnar till mitt HB. Det visade sig dock inte va pga min muskelstyrka utan felblandat material.

Jag kan kanske göra som någon tidigare, och hota tjejen med att jag hänger på ”brudforumet” på utsidan, och letar efter vackra ”äkta” blondiner som vill följa med ut i fjällen och sova i tält i vintermörkret...
 
Får snarare stryk om man råkar..

Nyligt skickat E-post till en trevlig holländska som är helt såld på Nordiska fjäll..år efter år.
Hon jagade nyligt vidsvin i Tyskland, och hare nu i Holland.. Klarar sig definitivt själv. Erfaren i fjällen numera, skönt.
Man ska nog inte ha så bråttom.. Hormonerna spelar spratt, om man vill för mkt.

-Men om ett Råd ska ges, så ta ett jobb på nån av Fjällstationerna.. skitkul ! Och då lär du få så du tiger.. om man drar med dom på solturer uppåt fjällen.
Bada bastu, och lite god mat, lite vin, lull-lull framför nån öppen brasa.. och hoppfullt bra soligt väder med nån fin utsikt. Ha nån hund med sig osv..

Och lite rovdjurs-historier är inte heller oävet, om man upplevt sånt... på nära håll, i jakt och fjällklänganden. Tenderar att vara spännande..för stadsmössen.
Pratat mig gul och grön, med en vacker brunette kvinna.. som fortsatt är liiiite pipängslig..
 
Re: que?

lowe; sa:
Öhrn:

Förstår inte vad du menar, men det tog lite tid att läsa...

Kontentan av det jag vill ha sagt; Tro inte på allt du ser och hör utan ta med objektet ut i naturen för att kunna genomföra ett riktig hårdtest och se om produkten duger.

För att ytterligare förtydliga det jag ville ha sagt; bara för att det ser ut som ett tält så innebär det inte att man skall sova i det uppe på fjället i minus 20 och tro att det är något att ha eller att det var värt investeringen.

Eller om den här förklaringen är enklare. Bara för att hon går i vandrarkängor och klär sig i modernaste skaljackan och använder den nyaste ryggan, innebär det inte att hon kommer att trivas i naturen. Dvs tro inte på allt du ser eller det du hör.

Hoppas att jag har förtydligat mitt inlägg så till den grad att alla förstår.

(Lägger in en liten brasklapp i fall någon missat min ironi i tidigare inlägg.)
 
que?

Öhrn:

Sen när blev tjejer produkter som ska hårdtestas? Och om det var så, gäller inte det killar i lika hög grad? Och vad är det för svårt med en sommarvecka i fjällen - skulle särskilt tjejer ha svårt med det?
 
Re: que?

lowe; sa:
Öhrn:

Sen när blev tjejer produkter som ska hårdtestas? Och om det var så, gäller inte det killar i lika hög grad? Och vad är det för svårt med en sommarvecka i fjällen - skulle särskilt tjejer ha svårt med det?

Ledsen om det har gått dig förbi, men hela diskussionen på denna del av tjeforumet bygger på en stor nypa salt, humor och ironi.........
 
Re: Re: Turnorskor?

haremma; sa:
articwolf; sa:
Positivt överraskad över att så många tjejer promenerar i fjällen ensamma. Kanske de precis har brytit sig ur ett jobbigt förhållande och behöver en stunds kontemplation i livet? Hur är det tjejer?

Jag är tjej. Det händer att jag promenerar ensam. Därför att vill jag nånstans, så går jag dit, även om ingen annan är intresserad av att gå med. Har ingenting med jobbiga förhållanden och kontemplation att göra, bara så att jag råkar tycka väldigt mycket om fjällvandring. Att vandra ensam tycker jag är trevligt, däremot tycker jag inte om att slå läger ensam (i alla fall inte i längden), någon gång om dygnet vill jag gärna höra en mänsklig röst nämligen...

Vem blir forst att ga genom Sarek UTAN talt och anda sover i talt varje natt? Jag utlyser harmed en tavling.
 
Du kan nog glömma det där med att ragga på skåneleden på vintern iallafall, det enda "brutta" jag såg var en sur bondkärring med tillhörande sur bondgubbe på morgonpromenad med hunden. Nu var det inte en enda människa uta och tältade, var var alla, inte ens nån testosteronstinn tonåring som skulle bevisa att han kan gå jättelångt.
 
Re: Re: Re: Turnorskor?

Freddan75; sa:
Vem blir forst att ga genom Sarek UTAN talt och anda sover i talt varje natt? Jag utlyser harmed en tavling.

Ah, det var ju en grejt idé! Snacka om möjligheter till ultra-lätt. Jag behöver kanske inte ens ta med mat. =)

/Emma, blondin med i fortsättningen endast 5kg packning
 
Re: Re: Re: Re: Turnorskor?

haremma; sa:
Freddan75; sa:
Vem blir forst att ga genom Sarek UTAN talt och anda sover i talt varje natt? Jag utlyser harmed en tavling.

Ah, det var ju en grejt idé! Snacka om möjligheter till ultra-lätt. Jag behöver kanske inte ens ta med mat. =)

/Emma, blondin med i fortsättningen endast 5kg packning

Känns som att tävla på lika vilkor i det här fallet innebär att man som grabb torskar redan första dagen.

Kräver dispens!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Turnorskor?

Öhrn; sa:
Känns som att tävla på lika vilkor i det här fallet innebär att man som grabb torskar redan första dagen.

Kräver dispens!

Nä, vaddå, du skulle såklart få sova i mitt tält. -Om jag hade gjort mej besväret att släpa med det! :eek:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.