Breda NNN BC pjäxor

Jag har väldigt breda fötter, speciellt över tårna. Jag använder f.n. Alpina 1600 BC, och jag tycker att de är jättebra. Förutom att jag vill ha dem ännu bredare över tårna.

Jag åker en hel del skridsko, så jag bryr mig inte så mycket om vad pjäxorna kostar. Bara jag får en tillräckligt bred BC-pjäxa. Jag tvivlar på att det finns någon tillräckligt bred standardvariant. Kan man specialbeställa BC-pjäxor?
 
Kolla med Lundhags. (och om man använder strumpor istället för filtladdorna, kanske det kan gå med standardskon också?)
 
Jag har oxå breda fötter och trivs i Lundhags Guide BC. En storlek större än min vanliga. Hur sköna och varma som helst. Men de är inte så styva runt vristen, vet inte om det är ett problem vid skridskoåkning.
Det finns även en värsting modell som heter Expedition Guide BC som du kan prova, den kanske är ännu bredare.
 
Jag räknar mina fötter som breda, men kanske ändå inte lika breda som dina. Jag har både Alpina 1600 bc och Alpina Alaska bc. Alaska är nog något bredare, men framför allt har de ett mjukare skinn än 1600 och formar sig bättre efter foten. Jag har provat Lundhags Guide, men dessa var inte bredare. Snarare är det nog fördel Alpina (Alaska) då dessa är helt i skinn. Gå upp en-två storlekar.
 
Beställde ett par Alfa Skarvet Advance GTX och de verkar passa. Har inte åkt än, men skorna är märkbart bredare än mina förra Alpina 1600BC.

De är stora i storleken, och kanske hade jag t.o.m. kunnat gå ner en storlek, men då blir det ju lite smalare sko oxå. Så jag testar med de jag fick.

Tror att detta blir jättebra. Jag fick ett väldigt bra bemötande via Alfas mejlsupport. Vill inte gå in på detaljer, men fick ett väldigt gott intryck. Alfa känns väldigt hederliga.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
smn Stabil pjäxa Långfärdskridsko 8
tango "Pinnskydd" NNN BC-pjäxor? Långfärdskridsko 17
Arneri Skatebindningar för NNN sko? Långfärdskridsko 5
fekki Lundhags T-skate Pro med NNN BC-Bindning? Långfärdskridsko 6
b-lund Skridskor för konvertering mellan NNN BC- och NIS-NNN-bindning Långfärdskridsko 3
TheMike Rottefella NNN på Ahlmgrens 55 cm. Långfärdskridsko 7
emeliem Lundhags Exa NNN BC eller Zandstra Blade med BC? Långfärdskridsko 20
Tmas NNN Nis? Långfärdskridsko 18
davgus Avmontera Rottefella NNN BC Långfärdskridsko 8
torpet Monteringsproblem NNN Långfärdskridsko 7
mihaliska Rottefella NNN R3? Långfärdskridsko 4
sara-sara Rottefella BC NNN med metallbygel Långfärdskridsko 3
supermaggan Byta till stabila skridskor/pjäxor? Långfärdskridsko 11
tango Nya stabila pjäxor? Långfärdskridsko 12
EmL Nybörjare söker råd (redan inköpta begagnade pjäxor). Långfärdskridsko 20
Kanii Modell på dessa pjäxor? Långfärdskridsko 6
anje Pjäxor till BC-bindning Långfärdskridsko 12
4623 Skid pjäxor eller vandringskänga? Långfärdskridsko 10
pandeon Köpa skridskor bindning pjäxor Långfärdskridsko 1
Matsingemar Nya pjäxor! Långfärdskridsko 4
yps Pjäxor till både skridskor och längdåkning? Långfärdskridsko 4
orjanraberg Behöver stabila pjäxor Långfärdskridsko 11
sigvardson Pjäxor Långfärdskridsko 2
mickesommar Kängor eller pjäxor? Långfärdskridsko 11
Thrashback Total nybörjarfråga, vilken av dessa 3 pjäxor kan jag använda till långisar?? Långfärdskridsko 7
Polarnatt Hur göra med blöta pjäxor? Långfärdskridsko 17
webbalin Hjälp, vilka pjäxor passar? Långfärdskridsko 12
joask202 Pjäxor+bindningar för skridsko och turskidor? Långfärdskridsko 7
0301 Pjäxor Långfärdskridsko 1
ajn Fischer pjäxor Långfärdskridsko 4
tiddelipom Pjäxor, fästa hälen m.m. Långfärdskridsko 0
lussekatten Lundhags SNS-pjäxor Långfärdskridsko 4
jjoh Pjäxor Långfärdskridsko 7
Hur täta läckande pjäxor Långfärdskridsko 4
salgo60 Scarpa Pjäxor Långfärdskridsko 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.