Breda NNN BC pjäxor

Jag har väldigt breda fötter, speciellt över tårna. Jag använder f.n. Alpina 1600 BC, och jag tycker att de är jättebra. Förutom att jag vill ha dem ännu bredare över tårna.

Jag åker en hel del skridsko, så jag bryr mig inte så mycket om vad pjäxorna kostar. Bara jag får en tillräckligt bred BC-pjäxa. Jag tvivlar på att det finns någon tillräckligt bred standardvariant. Kan man specialbeställa BC-pjäxor?

Kolla med Lundhags. (och om man använder strumpor istället för filtladdorna, kanske det kan gå med standardskon också?)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har oxå breda fötter och trivs i Lundhags Guide BC. En storlek större än min vanliga. Hur sköna och varma som helst. Men de är inte så styva runt vristen, vet inte om det är ett problem vid skridskoåkning.
Det finns även en värsting modell som heter Expedition Guide BC som du kan prova, den kanske är ännu bredare.

Jag räknar mina fötter som breda, men kanske ändå inte lika breda som dina. Jag har både Alpina 1600 bc och Alpina Alaska bc. Alaska är nog något bredare, men framför allt har de ett mjukare skinn än 1600 och formar sig bättre efter foten. Jag har provat Lundhags Guide, men dessa var inte bredare. Snarare är det nog fördel Alpina (Alaska) då dessa är helt i skinn. Gå upp en-två storlekar.

Beställde ett par Alfa Skarvet Advance GTX och de verkar passa. Har inte åkt än, men skorna är märkbart bredare än mina förra Alpina 1600BC.

De är stora i storleken, och kanske hade jag t.o.m. kunnat gå ner en storlek, men då blir det ju lite smalare sko oxå. Så jag testar med de jag fick.

Tror att detta blir jättebra. Jag fick ett väldigt bra bemötande via Alfas mejlsupport. Vill inte gå in på detaljer, men fick ett väldigt gott intryck. Alfa känns väldigt hederliga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips