Breda fötter

Jag har båda breda och stora fötter och jag använder ett par Meindl Island Wide storlek 13. Jag är nöjd med dessa men hade gärna provat någon lättare variant för dagsturer,någon form av sko

Jag undrar om någon känner till några vandringsskor som är extra breda som kan passa mig?
 
bigfoot

Sitter i samma läst som dig.
I kategorien vandringsskor har jag endast hittat ett par Scarpa som jag är mycket nöjd med. Så nöjd att de nu borde vara kastade men ligger undanstoppade någonstans till en regning dag.
Har försökt hitta modellen men verkar ha utgått ur sortimentet. Har för mig att Scarpa förknippas med smala men denna sko var för mig perfekt.
Nu när dessa är utslitna går jag mest i fivefingers, eller vid extrem approach Sanuks :)
 
Vet inte vad Meindl kängan har för vikt men Hanwag har ett par som har en bredare läst. Jag har själv rätt bred fot och problem med att hitta skor men just Hanwag tatra wide passar klockers :)
ca 750g väger dem!
 
Merrell passar mina breda (men små) fötter bra.
Jag har goda erfarenheter av Merrell All Out Aero Sport, Merrell Moab Ventilator (låga skor) och Merrell Moab mid GTX (halvhöga).
Värda att pröva, de har många olika modeller av framförallt låga och halvhöga skor/kängor.
 
Personligen så gillar jag Lundhags bäst...testade Hanwag Wide i fjol men dom kommer jag inte att gå en till meter i :(!

En lätt och bra sko är annars Keen Gypsum Mid....lätt, bred och slitstark :)!

http://www.outdoorexperten.se/p-20801-keen-gypsum-mid.aspx?gclid=CNj4tcjM3cUCFWGzcgodXSUAiQ

En av mina vandrarkompisar har ett par Hanwag Wide som han vandrat många mil med, och dessutom med riktigt tung packning, han är nöjd med dom.

Tack för rådet om Keen, beställde ett par, var ju bra pris på dom.
 
Fick hem kängorna idag. Jag beställde storlek 13, men tyvärr var det US13, så dom var för små, dom var även för smala så det hade inte hjälpt med en större storlek.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.