Bränsle i Montenegro

Tänkte dra iväg på en vandring i Montenegro i sommar. Eftersom vi flyger dit måste vi köpa bränslet på plats i Podgorica.

Någon som vet vilka bränslen man kan få tag på och var?
T.ex. om det finns butiker för friluftsliv som säljer gas?

Det borde finnas sportaffärer som har, alternativt får du försöka få tag i några brittiska eller tyska militärer. De kan säkert kasta på dig en bunt Esbitkök med tabletter. De får ju ut dem i sina rations.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ingen egen erfarenhet av området ... än. Verkar vara ett underbart område för vandring.

En god vän har bott i närheten och jobbat på kontrakt ett par år. De förslag som han gav var att antingen söka efter bränsle på någon av sportbutikerna på Str Slobodo i Podgoica. Ett förstahandstips var dock att kontakta någon klätterorganisation i Motenegro ... de borde veta ... och jag fick tips på följande web-sida http://www.visit-montenegro.org/english/activ/alpinizam.htm

Ha den god tur!!!

Om du behöver köpa nytt kök så kanske det är dags nu. Primus multi- el omnifuel skulle fungera bra. Bara att tanka på vilken mack som helst. Fotogen, bensin, diesel.......

Annars har jag ingen aningen.

Forna Jugoslavien kan vara fantastiskt vackert. Riktigt coolt med hela bergssidor fulla med krokusar! Tänk dock på att det är praktiskt taget Medelhavsklimat så det kommer att bli rejält varmt och torrt fram i sommar. Maj är nog en lagom månad att vandra, första veckorna i juni kanske funkar men sen blir det jäkligt hett.

@Odh
Finns inga fasta kontingenter utländsk militär i Montenegro.

Tack för bra tips!
Ska genast maila klätterorganisationen. Och när jag kommer till Podgorica ska jag gå direkt till Str Slobodo :)

Vi ska dessutom till Albanien en vecka, under samma resa. Någon som har några tips på vad man borde se/göra där?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips