• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bra sport-bh?

Tankte höra med er andra (frilufts-)tjejer om ni har nåt tips på en bra sport-bh? Sysslar själv mest med vandring, så jag vill ha en som är bekväm, stöttar lagom och ventilerar väl. Några tips, någon?

Cecilia
 
Houdini

Vet ej om du skall ha den i kyla eller värme, men jag har köpt en Houdini i Fleece. Den är helt underbar på skridsko och på skidor i fjällen. Det låter konstigt med fleece, men är det inte. Dom har flera olika modeller för olika behov. Köpte trosor också. Alltid torr och varm. Dom har många andra bra produkter i Polartec fleece. Säljs av bl.a. Naturkompaniet.
http://www.houdinisportswear.com/
\C
 
Jag själv använder sport-bh från Erica. Tycker mycket om dem och de stöttar och är inte så väldigt varma. Har dem själv när jag vandrar och sportar.
 
Hej!
Kan bara instämma i att Ericas BH:ar är suveräna. Märket heter Freemotion och de har jättebra trosor i syntetmaterial oxå. De kan dock vara lite svåra att hitta.

// Karin
 
FreEmotion

Jag har också Ericas FreEmotion BH:ar och är mycket nöjd. Jag har både med och utan fleece. Den utan fleece använder jag mest när jag sportar och den med fleece när jag vandrar, klättrar och på all annan typ av friluftsliv, även på sommarn och jag tycker inte det blir för varmt.

/Helen
 
Champion

Jag har en Champion (stavning?) som jag tycker fungerar utmärkt för vandring med ryggsäck. Det finns flera modeller med och utan bygel och olika axelband. Den är lik en vanlig BH med kupor. Jag har en med "comfort strap". Det är breda axelband utan skavande sömmar. En annan stor fördel mot tex Stay-in-place mera Top- liknande sport-bh:ar är att den håller isär brösten så blir det inte lika varmt och klibbigt. Den är inte snygg... Jo ytterligare en bra grej, den finns i många storlekar även för stor byst.
Jag köpte min på Intersport She Shop i Göteborg.

/Stina
 
Dålig BH

Jag kan varna för en dålig BH. Det heter SportSwe, tror att även Stay-in-Place har haft något liknande. Den består av ett nät runt om, men på hela framsidan är den förstärkt med lycra(-blandning?). BH stöttar bra, har bra, bredar axelband utan spännen, men tyget på framsidan kyler när det har blivit blött!
BH:n är OK för 1 timmes inomhusaktivitet, men när jag ska hålla på längre inomhus eller vara utomhus så får den ligga kvar i lådan och skämmas.

/Stina
 
Casall

Casall gör superbra sportbh:ar som sitter utmärkt (eftersom man kan få i väldigt många olika storlekar) och andas mycket bra. Nackdelen är väl att priset ligger på 400, men det är det värt!!
 
Jag har köpt min hos Salveo Health, www.salveohealth.com. Den är helt outstanding när det gäller att hålla brösten på plats. De har två olika, en för högintensiv träning och en som är för vardags- och lågintensiv träning. Bh:n vinner ofta priser.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.