Bra service Lundhags

Har ett par Lundhags Professional High som jag "misshandlat",
Skickade in dem till Lundhags i Järpen.
Hade kort om tid.
Gissa vilken glädje når Lundhags tog kontakt och föreslog lösning och hantering.
Fick kängorna i rätt tid perfekt fixade.
Tack Lundhags, er service håller fortsatt "världsklass"
Argus
 
Gammal tråd men jag vill bara fyll på med min erfarenhet av Lundhags kundservice.

Jag har ett par Lundhags Syncro High där sulan släppte i framkant på vänster fot efter ca 1 år.
Efter mail till kundtjänst blir jag ombedd att skicka in kängorna vilket jag gör. Lite läskigt att skicka iväg kängorna med två veckor kvar till sommarens första tur men en vecka senare fick jag tillbaka dem med åtgärdade sulor. Visst kan man fundera på om det är ok att sulan släpper på en såpass dyr produkt efter ett år men min känsla är att Lundhags har kvar mitt förtroende pga sin utmärkta kundservice. Nu känner jag mig trygg med att jag har ett par kängor som går att hålla liv i under många år framåt.
 

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag hade samma problem, efter ca ett år släppte sulorna på bägge kängorna i framkant (syncro high). Ett mail till lundhags var allt som krävdes så skickade de fraktsedel, och lagade kängorna och hade dem levererade till mig igen ca en vecka senare. Mycket bra, sådant krävs och förväntas, och är anledningen till, att jag köper bra grejer även om de kostar. Har fått motsvarande bemötande hos primus och hilleberg också, mycket bra!
 
Undrar om servicen är lika bra om man köpt deras mindre kostsamma produkter, typ ett par Lundhags field pants för 400 kr på XXL..
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips