Bra ryggsäck för damer

Min fru tycker att nya Kånken Mini duger alldeles utmärkt åt henne vid våra vandringar.

Jag håller inte riktigt med henne.

Är det någon som har en "dam-ryggsäck" att rekommendera, helst med en ram....

Ryggsäck!

Hej!
Tittade in på utsidan och hittade din fråga!
Jag har prövat ett antal säckar genom åren. Eftersom jag bär mycket när jag reser (ofta runt 25 - 28 kg)och vandrar ensam så behöver jag en bra säck. Jag är dessutom inte så lång 164 cm över havet och väger 60 kg, har kort rygg.
Nu har jag äntligen hittat en helt underbar säck, med ett underbart bärsystem och multifunktionell.
Min säck är dock "lite" större än kånken. Den är på 110 L och Kommer från "Bergan" namnet är Viking 2. Trots jättetyngden känner jag inte att jag behöver gå framåt lutad nämnvärt, underbart. Som du förstår så rekomenderar jag den varmt.

Med vänlig hälsning
Eva

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tänkte på det....

Bergans har jag tänkt på tidigare. de får alltid bra betyg i test.

(Men min fru förstår fortfarande inte varför jag letar ryggsäck åt henne?, men hon är väl smart, till skillnad från mig....)

Re: Tänkte på det....

Maskrospigg; sa:
(Men min fru förstår fortfarande inte varför jag letar ryggsäck åt henne?, men hon är väl smart, till skillnad från mig....)

Hon har väl sett på TV hur kungen och Silvia gjorde när de var på fjällvandring. Kungen bar all packning i en jätteryggsäck från Fjällräven.

Per

Re: Ryggsäck!

lapplisa; sa:
Hej!
Tittade in på utsidan och hittade din fråga!
Jag har prövat ett antal säckar genom åren. Eftersom jag bär mycket när jag reser (ofta runt 25 - 28 kg)och vandrar ensam så behöver jag en bra säck. Jag är dessutom inte så lång 164 cm över havet och väger 60 kg, har kort rygg.
Nu har jag äntligen hittat en helt underbar säck, med ett underbart bärsystem och multifunktionell.
Min säck är dock "lite" större än kånken. Den är på 110 L och Kommer från "Bergan" namnet är Viking 2. Trots jättetyngden känner jag inte att jag behöver gå framåt lutad nämnvärt, underbart. Som du förstår så rekomenderar jag den varmt.

Med vänlig hälsning
Eva

Kan du ställa denna i kontrast till några andra säckar på marknaden som en jämförelse?
Lundhags V8 tex?
(har en flikvän som söker en inte fullt så stor säck men med lite mer kapacitet (60l-80l))

Haglöfs ShoShoQ...

... har min flickvän och den har funkat i alla år... och 60 liter räcker gott och väl... Skulle hon burit/haft plats för mer/tyngre så hade jag nog aldrig fått med henne ut på tur.

Iofs en softbag... men den är mycket stadig...

//Thomas

Har själv en Haglöfs ShoShoQ men med volym 70 L. Har burit 16 kg i den utan problem på en 8dagars vandring i Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips