bra mtb områden nära kungsholmen?

jag bor på Kungsholmen i Stockholm och skulle vilja ha tips på om det finns något bra område att cykla mtb på i närheten. gärna lite halvtuff teräng, men ändå x-country, dvs inte downhill e.dyl.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
mtb i huddinge

Det är ju inte jättenära men ändå... Ta pendeln till Huddinge (15min) ge dig ut på sörmlandsleden(kolla hemsidan för vägbeskrivn)där kan man välja mellan flera vägval vid visättra, jag brukar cykla till lida och tilbaka, (brukar oftast ta asfalt tillbaka)...eller cykla till flottsbro(5km fr huddinge stn) där finns en mtb led...xc och dh...

Thomas

Själv bor jag i vasastan och jag brukar hojja upp och ner för backarna i Haga. Kanske inte de mest tekniska stigarna, men det finns mycket stigar i skogarna i och runt haga.

/Stefan

Dra till Ursvik!

Jag bor själv på Kungsholmen, och har då
och då dragit iväg till Ursvik med några polare.
Vägen dit är mest på fin cykelväg, men väl där går det
att hitta hur teknisk/jobbig/tuff/kul cykling som helst. Brukar själv oftast cykla "tunga milen" där, markerad med Nike eller Löplabbets logga.

För att komma till Ursvik cyklar du mot Pampas marina och tar cykelvägen utmed vattnet hela vägen till Sundbyberg, där vidare förbi Lötsjön och snart är du framme vid Ursviks friluftsområde.

Men jag saknar också ställen lite närmare...

eller Nackareservatet

Jag bodde på Kungsholmen förut och stack då ofta till Nackareservatet. "Top five percent" worldwide. Vår Gary F vet vad han snackar om.

Kör Västerbron till Hornstull och ner vänster vid
Liljeholmsbron. Där kan man köra längs vattnet bort till Hammarbyhamnen, där man tar gamla bron över
till industriområdet som man följer bort till
Hammarbybacken. Följ sedan Sickla kanal och nu har
du oändliga mängder skog att cykla i!

Tips: Jag köpte en orienteringskarta över Nacka i Kartbutiken på Vasagatan mittemot
Centralstationen.

Det har varit flera diskussionstrådar på gång om var
man skall cykla i Nacka. Undvik milspåret (Atlas Copco-markering) - för mycket folk. Kör hellre blå slinga ner mot Erstavik och sedan grön tillbaks mot nackamasterna. 35km tekniskt så det duger!

Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips