Bra köp på tält får 2 pers (tänker använda som 1-mans)

Tips på tält mottages?
Som nybörjare letar jag i de lägre prisklasserna men kanske något bättre än biltema..
Tacksam för svar!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tycker mitt MSR Hubba Hubba är trevligt. 2-mannatält på 2,2kg. Jag kånkar runt på det själv ibland. Den varianten som finns nuförtiden verkar bara väga 1,7. Jag fick det lite billigare på rea däremot för 3000 för sisådär 5 år sen. Här 4000. (Mitt är grönt inte vitt/silver)

http://www.outnorth.se/msr/hubba-hubba-nx-v7

Självstagande men tål kanske inte vindutsatt på fjället så bra. Jag vet att andra har använt det där men jag skulle nog inte göra det. Innertältet går upp först vilket gör att det inte är så trevligt att sätta upp det i fullt spöregn men det går fort. Jag tycker det är gött att det är så lätt att man kan ta det med en hand och vända på det och skaka ur det, alternativt knata iväg och ställa det på nån annan lämplig plats. Fördelar och nackdelar.

Är själv i det. Tycker det är skönt att kunna ta in hela ryggsäcken i tältet...

Hoppas du blir nöjd!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips