Bra köp på tält får 2 pers (tänker använda som 1-mans)

Tips på tält mottages?
Som nybörjare letar jag i de lägre prisklasserna men kanske något bättre än biltema..
Tacksam för svar!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag tycker mitt MSR Hubba Hubba är trevligt. 2-mannatält på 2,2kg. Jag kånkar runt på det själv ibland. Den varianten som finns nuförtiden verkar bara väga 1,7. Jag fick det lite billigare på rea däremot för 3000 för sisådär 5 år sen. Här 4000. (Mitt är grönt inte vitt/silver)

http://www.outnorth.se/msr/hubba-hubba-nx-v7

Självstagande men tål kanske inte vindutsatt på fjället så bra. Jag vet att andra har använt det där men jag skulle nog inte göra det. Innertältet går upp först vilket gör att det inte är så trevligt att sätta upp det i fullt spöregn men det går fort. Jag tycker det är gött att det är så lätt att man kan ta det med en hand och vända på det och skaka ur det, alternativt knata iväg och ställa det på nån annan lämplig plats. Fördelar och nackdelar.

Är själv i det. Tycker det är skönt att kunna ta in hela ryggsäcken i tältet...

Hoppas du blir nöjd!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips