Bra köp eller ej!?

Hallå,

Jag har chansen att köpa en Trek 5200 (2003:a) för 9800:-
Är detta ett bra köp? är en cykel gammal vid den åldern? Utrustad med Ultegra rakt igenom.
Ångest..

Tacksam för svar från er kunniga!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En cykel i den prisklassen är ett bra köp om den är skött på ett bra sett.
Har själv en scoot från 2001 och är som ny..
Har även en mtb cross från 1998 och det är inget större fel på den heller ( mycket hårt körd)
Så min erfarenhet av en äldre cykel är att de åldras inte så fort dock ändras tekniken snabbt men jag anser att det inte behöver vara ett hinder. Broms med hydral eller vajer osv
vad du ska syna extra noga är svettsningar ( rost angrepp, = försvagning) om den är hårt körd. kolla igenom bromsar osv
Men jag "tror" att det är ett bra köp

Jag fatta inte riktigt är den ny? => Inte så prisvärt, cykeln är ju 7 år gammal

Är den beggad? Ojojoj, det är dyrt

hehe, sant. Hur som helst hade jag missuppfattat säljaren och den var tydligen från 2006. Jag slog till och är extremt nöjd! Den var verkligen hur fin som helst i skick. Självfallet några repor på pedaler att det syns att man faktiskt cyklat på den men t.o.m. skyddsplasten på Trekmärket var kvar ;) Äntligen kan jag sluta sitta och uppdatera alla säljsidor och koncentrera mig på kommande säsong! Skor och hjälm nästa! Vättern 2018 ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips