Bra cykeldatorer?

VDO

Jag är väldigt nöjd med min VDO Cytec C15+. Inte så farligt dyr...350-400:-.

15 funktioner och trådlös.
Även min bror ärägare av en C15+ och han är också väldigt nöjd...

Häromdan köpte jag en likadan till min sambo...just för att den är så bra ;)
 
Trelock

Köpte en TreLock FC700 innan jag drog ut på lång cykling. Den funkade hur bra som helst! det är mycket snygg design på den (rund) tydliga siffror, lätt att ha å göra med, lätt manövrerad och de nödvändigaste funktionerna. kostar: 300-400kr beroende på vilken utrustning man väljer.


http://www.trelock.com/produkte.html
 
En Equus i 150 kr klassen, ej trådlös. Den slocknade hela tiden trots att den var helt ny och hade nytt batteri. Ibland kunde hastighetsmätningen bli fel också. Min kompis hade en lika dan och den krånglade också.
 
Min gamla Cateye Velo2 har fått utstå hur mycket som helst under de senaste 3 åren men funkar ändå perfekt fortfarande.

/J
 
Cat-Eye Mity

Det är tråkigt att det inte går att ställa in hjulomkretsen med riktigt bra noggrannhet på Cat-Eyes Velo-modeller. Cat-Eyes Mity-modeller däremot gillar jag. Vi har flera stycken av olika årgångar, alla funkar utmärkt.
[Ändrat av GunnarH 2004-08-16 kl 18:38]
 
Sigma

Jag har 3 Sigmadatorer samt en pulsklocka och har inte haft några problem med någon av dom så där lägger jag min röst. Min kompis körde sin Sigmadator i tvättmaskinen i 60 grader av misstag men den tålde det med. Min erfarenhet är att alla trådlösa datorer har problem i stökig terräng oavsett märke så jag håller mig till sladd. Vill du handla Sigmas datorer billigt skall du handla på cyclecomponents men vill du ha den snabbt så välj annat inköpsställe.
 
Blandat ihop ngt?

GunnarH; sa:
Det är tråkigt att det inte går att ställa in hjulomkretsen med riktigt bra noggrannhet på Cat-Eyes Velo-modeller. Cat-Eyes Mity-modeller däremot gillar jag.

Är du säker på detta?

Om du kollar bruxen på Cateyes hemsida, http://www.cateye.com, så framgår det tydligt att det går att ställa både Velo- och Mity-datorernas omkrets med 1 cm noggrannhet.
De ger alltså samma noggrannhet, enl CatEye, som är bättre än 0,5%.

Var kommer ditt påstående ifrån?

Jag har oxå haft, och har, flera olika CatEye-datorer, och jag tycker att Astrale-modellen är bättre än Mity-modellen.

/Håkan
 
Re: Blandat ihop ngt?

HåkanC; sa:
Var kommer ditt påstående ifrån?

Bruksanvisningen till Velo-datorn jag köpte åt min fru förra året. Enligt den fanns det bara några standardinställningar för olika hjuldimensioner. Jag är säker på att "Detailed setting size" inte fanns på den bruxen. Jag gick direkt och bytte datorn mot en Mity 3.

Jag ser på länken att det går att ställa in noggrant på de Velo-datorer som säljs nu. Ber om ursäkt för att jag har baktalat Cat-Eye.
[Ändrat av GunnarH 2004-08-17 kl 18:49]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.