Borrbultning av tradleder i Lysekil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo Fredrik, det finns och fanns visst ett intresse att diskutera. Att påstå att ditt försök var seriöst ter sig något löjeväckande. Du fick inte medhåll i en demokratiskt styrd klubb och valde då att strunta i demokratin och bortse från rådande bultpolicy.

Med vänliga hälsningar

Per Larsson
 
Bra Per, då kallar du till möte omgående. Jag fick av Jonathan (ordförande i BKK) besked om att det inte fanns intresse av att diskutera hur bultpolicy och lättare leder kunde leva tillsammans.

Om BKK nu har ändrat uppfattning är ingen gladare än jag. Du meddelar tid och jag tror Jonathan har tankarna klart för sig för vi diskuterade hur en sådan diskussion skulle kunna se ut. Då väntar jag på kallelse och dagordning.
 
JOgranit, jag tycker du skall tala med BKK.

Med vänlig hälsning

Fredrik L

Fredrik "Ja, jag vill bulta lättare leder så en låtsatsmålgrupp som inte finns kan klättra där"

Fredrik "Visa mig hur man säkrar, borrar bult, klipper en quickdraw och sedan klättrar, i den ordningen"

Klubben "Det är inte riktigt bra det där du håller på med"

Fredrik "Det är visst bra, alla andra förutom Fredrik har fel, dessutom är de dumma mot mig, därför går jag ur klubben förbundet och bildar en egen klubb".
 
Jag skickar en motion till BKK och Jonathan säger att kan vi inte ta en diskussion med några sittningar och diskutera bl.a. det jag tar upp i motionen. Jovisst säger jag. Det är en mycket bättre idé. Jonathan återkommer och säger att det finns inget intresse av att diskutera frågan.

Tycker du då Lyckegård att det är konstigt om jag lämnar en klubb som har helt andra intressen och att jag söker mig någon annanstans. Jag har väl inte påstått att jag har rätt i allting. Det jag säger är att det finns för lite klättring av den sorten jag medverkar till.

Du får gärna tycka annorlunda och det kanske visar sig att jag har helt fel.
 
Jag skickar en motion till BKK och Jonathan säger att kan vi inte ta en diskussion med några sittningar och diskutera bl.a. det jag tar upp i motionen. Jovisst säger jag. Det är en mycket bättre idé. Jonathan återkommer och säger att det finns inget intresse av att diskutera frågan.

Vad var "frågan" som skulle diskuteras för att tillgodose det här speciella fallet?
Var det hur man skulle ändra i rådande bult-policy, eller hur man skulle kringgå den?
 
Nej Fredrik, JAG kallar inte till möte (det vet du ju mycket väl), det gör styrelsen. Det faktum att en enskild medlem har diametralt skilda åsikter i en fråga utgör knappast ett skäl bra nog för styrelsen att kalla till ett extra årsmöte.

Vi förde en diskussion på årsmötet, där var du närvarande. Bara för att du inte får medhåll från övriga medlemmar betyder inte att man inte velat prata om det. Att Jonathan upplyser dig om att det inte finns intresse att ta upp det hela på ett nytt möte är väl knappast konstigt?

Nu uppträder du ju bara som en odemokratisk grinpelle. Du borde faktiskt veta bättre tycker jag.

Med vänlig hälsning

Per Larsson
 
Frågan handlar om allas rätt till klättring, att alla discipliner skall kunna samexistera och utvecklas samt hur det skall kunna inbegripas i dagens bultpolicy.

Det handlar inte om att bulta alla berg, det handlar inte om kommersialism...Det handlar om centrala dokument såsom Ideprogram och Tyroldeklaration som i och för sig lyfter frågan om stil men också pekar på det jag försöker medverka till.
 
Nej Fredrik, JAG kallar inte till möte (det vet du ju mycket väl), det gör styrelsen. Det faktum att en enskild medlem har diametralt skilda åsikter i en fråga utgör knappast ett skäl bra nog för styrelsen att kalla till ett extra årsmöte.

Vi förde en diskussion på årsmötet, där var du närvarande. Bara för att du inte får medhåll från övriga medlemmar betyder inte att man inte velat prata om det. Att Jonathan upplyser dig om att det inte finns intresse att ta upp det hela på ett nytt möte är väl knappast konstigt?

Nu uppträder du ju bara som en odemokratisk grinpelle. Du borde faktiskt veta bättre tycker jag.

Med vänlig hälsning

Per Larsson

Möjligheten till diskussion i klubben gavs jag inte, först genom att dra tillbaka motionen till förmån för diskussion och sedan ett ointresse för att ens diskutera. Jag må vara en grinpelle och då är det väl bra att ni lustigkurrar kan vara för er själva i klubbstugan. Du har fått det mesta om bakfoten när det gäller demokrati. Jag tycker du skall tala med Jonathan (ordf i BKK). Han kan bekräfta min version.
 
Men Fredrik...det handlar ju om att du/ni bultat där det inte behövs bb!
Där man klättrat naturligt.
I detta fall finn ju inget att diskutera eller rösta om.
Det är bara fel från start.
Det har egentligen inget med klubben att göra.
Alla kan klättra här utan borrbult.
Har inte sett någonstans i Tyrolerdeklarationen att det är ok att bb tradleder eller boulder väggar!
Men du o Jensa läser väl Tyrolerdek. som faen läser bibeln!
/JO
 
För det första har jag tagit bort sönderrostad bladbult och sedan tycker jag du skall vara försiktig med ditt uttalande att vi har satt bultar i tradleder. Det låter som du vill göra mig till en buse och det är väl okej om du tycker att det är konstruktivt. Vi har satt fasta ankare och vi har inte bultat tradleder.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Viktor Gyllenberg Olycka Lysekil Klättring allmänt 4
boot Klättring i Lysekil Klättring allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.