Bonsaiträd

Ok kanske inte rätt forum men det kändes inte helt rätt att lägga denna förfrågan i "bar och svamp" heller så vad gör man, det är ju faktiskt en form av aktivitet...


Ok till frågan.
Jag har just köpt mig ett bonsaiträd av "märket" Ligustrum och nu så söker jag alltså lite länkar om skötsel, vård etc.
Gärna forum eller föreningar eller varför inte, era egna erfarenheter.
Jan
 
Jan, hur är det med dig? Har du för lite att göra och för mycket tid över? Räkna upp vilka hobbyer (hobbies?) du har, så ska föreslå lika många till som är intressanta och givande.

/Håkan
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Håkan K; sa:
Jan, hur är det med dig? Har du för lite att göra och för mycket tid över? Räkna upp vilka hobbyer (hobbies?) du har, så ska föreslå lika många till som är intressanta och givande.

/Håkan

Jag är en rastlös själ, det finns så mycket som ska göras så varför vänta.
Tid finns ju alltid, det handlar ju bara om hur jag prioriterar den..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hjälper mig själv lite, och alla andra som är intresserade.
http://www.bonsaisallskapet.nu

Sen så tänkte jag få lite mer tips på hobbies,skulle ju få det om jag räknade upp några av mina..

* Försöker hålla min bonsai vid liv, räknas som hobby
* Träna kampkonst kan väl vara med också
* Ta med all form av träning, jag är ju allutövare
* Laga min trasiga utrustning, det är tidskrävande, borde räknas som hobby
* Grilla måste ju klassas som det med!

Det var lite av mina sunda hobbies, så kan jag få några nya nu??

;)
 
bash; sa:
Det var lite av mina sunda hobbies, så kan jag få några nya nu??
Du har redan fått två! Här är några till:
1) Tala till andra människor istället för förtvinade buskar
2) Om det var för enkelt, tala till andra människor på ett sätt som inte skrämmer dem
3) Gå ut och upplev den riktiga naturen! En oslagbar känsla infinner sig då man förstår att det finns jättekopior av de små buskarna som står hemma och skräpar

/Håkan
 
Håkan K; sa:
bash; sa:
Det var lite av mina sunda hobbies, så kan jag få några nya nu??
Du har redan fått två! Här är några till:
1) Tala till andra människor istället för förtvinade buskar
2) Om det var för enkelt, tala till andra människor på ett sätt som inte skrämmer dem
3) Gå ut och upplev den riktiga naturen! En oslagbar känsla infinner sig då man förstår att det finns jättekopior av de små buskarna som står hemma och skräpar

/Håkan

Nu ska du inte vara sådan :)

När jag kommer hem från en löpdag i Ängårdsbergen eller varför inte något dygns fiske i skärgården med grabbarna så vill jag komma hem till en lägenhet som är avkopplande och avstressade.
Pröva ska du se ...
 
-Patric-; sa:
Eftersom du har en förkärlek för Japanska prylar så kan jag rekomendera:

1. Du kan skriva Haiku!`?! Meningslösa Japanska dikter utan någon logik.. :)

[ http://www.forfattarcentrum.se/skriv/haiku.html ]

2. Origami, den fåniga Japanska konsten att vika små papperslappar...

[ http://tq.hkr.se/~erikdahlberg/pro/origami/8x6/sub/origami3.html ]

(Undrar varför att det var en liten kille som spred myten om att "liten kan klå stor"... Eller "hellre liten och rapp än stor och .....")


TackarÅbockar

!!!!!!!!!!!!

Jag har väl lite av en Japanfetisch, så det ska bli intressant läsning och eeeeh vikning..

Träffade en tjej för övrigt i Kyoto som hade tredje dan i orgami! (tredje dan= inom japanska kampformer så har de flesta svartabälten påbyggnadsgrader som vanligtvis benämns som dan)
 
Vafan
Jag lärde mig vika papperslappar första dan, hur svårt kan det vara.
Tre dar för att vika en lapp? Larvigt!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.