börja cykla

jag är vandrare men jag är nyfiken på att cykla några dagar med övernattning. Behöver jag köpa cykelväskor eller kan jag använda vandringsryggsäcken. Bryter man ryggen av sig om man cyklar med en 70l ryggsäck.
Råd efterfrågas.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mkt lämpligare roligare och effektivare att inte ha ryggsäck med packning på långcykling.

Minimal packning är vettigt.

Vad har du för cykel? Pakethållarlösningar finns även om du inte har skruvhål på ramen vid baknav och framnavet på framgaffeln.

På bilden nedan min pendelracer riggad med pakethållare från Biltema på sadelstolpen och lätt tält, liggunderlag, sovsäck och kök för cykling Stockholm-Falkenberg förra sommaren.

Thure

Bilagor

• paket.jpg
    paket.jpg
    53.7 KB · Visningar: 493
Senast ändrad:
Jag kan bara hålla med vad övriga har skrivit. Baserat på min egen erfarenhet av att cykla med ryggsäck tror jag att det kommer vara helt avgörande för om du får en positiv upplevelse eller inte. Att få bort vikten från ryggen är otroligt befriande.

Förhoppningsvis kan du fixa någon enkel lösning för att känna på om det är något du vill fortsätta med innan du köper dyra väskor.

Att cykla med +20 kg på ryggen går men är inte roligt, det blir alltför hög tyngdpunkt. En mindre rygga går bra men man blir svettig på ryggen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips