Boende i Hemavan och Ammarnäs

Andra halvan av mars kommer jag och två vänner göra en skidtur mellan Hemavan och Ammarnäs (eller tvärtom).
Ett alternativ är att åka bil till en av platserna och sedan ta buss därifrån till den andra, för att sedan ha bilen på plats när vi kommer fram.
Ett annat alternativ är att ta bilen till en av platserna och därifrån göra en rundtur till fjälls

Detta genererar en del frågor:
  • Kan någon redogöra och förklara bussförbindelserna? Jag får det inte att gå ihop.
  • Jag söker billigt boende på båda platserna. Rekommendationer?
  • Finns långtidsparkeringar på respektive ort?
 
Hemavan och Ammarnäs har STF vandrarhem, det är förmodligen så billigt man kommer undan, runt 700lappen per natt. Åka buss runt tar minst en halv evighet. Bästa man kan göra är nog att lämna bilen i Storuman, buss till Hemavan, när du sen kommer till Ammarnäs går en buss mitt på dagen med byte i Sorsele och man är i Storuman på 3h.
 
Andra halvan av mars kommer jag och två vänner göra en skidtur mellan Hemavan och Ammarnäs (eller tvärtom).
Ett alternativ är att åka bil till en av platserna och sedan ta buss därifrån till den andra, för att sedan ha bilen på plats när vi kommer fram.
Ett annat alternativ är att ta bilen till en av platserna och därifrån göra en rundtur till fjälls

Detta genererar en del frågor:
  • Kan någon redogöra och förklara bussförbindelserna? Jag får det inte att gå ihop.
  • Jag söker billigt boende på båda platserna. Rekommendationer?
  • Finns långtidsparkeringar på respektive ort?
Varför inte Tärnafors-Strimasund?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.