Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
V 7.0 kom i februari. Det var en gratis update för mig som hade köpt Blue chart under senhösten. Undras om den här uppdateringen också är gratis då? Fann vid snabb titt ingen info om reglerna.
V 7.0 kom i februari. Det var en gratis update för mig som hade köpt Blue chart under senhösten. Undras om den här uppdateringen också är gratis då? Fann vid snabb titt ingen info om reglerna.
Om man registrerat en föregående version på eller efter releasedatum av den nya versionen så får man uppdateringen kostnadsfritt. Det är just därför man anger ett releasedatum som vanligen är satt till en tid innan produkterna annonseras och definitivt innan de börjar levereras.
Christofer har helt rätt och för att få BlueChart ver. 7.5 så måste man ha registrerat sin ver. 7 tidigast den 1/7 2005: http://www.garmin.com/unlock/update.jsp
Fyrkantiga öar låter inget bra. Hur är det med den beryktade majssalladen, dvs att alla stenar som presenteras som gula prickar flyter samman då man zoomar ut?
Kass kan man väl inte säga, för det är väl inte meningen att man skall zooma för mycket.
Men om man jämför med V.5 så tycker i alla fall jag att den stämmer bättre mot papperskortens konturer.
Jag skulle däremot inte rekommendera någon att uppgrader från ver.7, utan att först kolla om dom aktuella korten är uppdaterade över huvudtaget och om dom är det så kolla om det är något viktigt på sjöfartsverkets hemsida. För någon grafisk förbättring är det INTE.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...