Blåbärs tillgången?

Har hört på nyheterna att det talas om ett rekordår för blåbär. Man det kan väl inte gälla Jämtland iallafall. Tycker det ser riktigt illa ut.

Hur ser det ut i övriga Sverige?
 
Västmanland har mycket mygg och stora och fina blåbär. Jag var ute förra veckan och det såg väldigt bra ut

Hans Friedel
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Halland-Skåne

Har hört på nyheterna att det talas om ett rekordår för blåbär. Man det kan väl inte gälla Jämtland iallafall. Tycker det ser riktigt illa ut.

Hur ser det ut i övriga Sverige?

Det gäller definitivt min del av Sverige, de é gigantiska & hysteriskt många!
Så håller just nu på m projekt torka blåbär i mikro :)
 
I Örebro finns det massor av stora fina blåbär. Finns det några Hjortron där uppe då? Tänkte ju åka dit för att plocka hjortron och blåbär men kanske inte är någon idé?
 
Hjortron finns. Men du måste snabba dig... Vi jamtar är på hugget nu :)
 

Bilagor

  • PICT6489.jpg
    PICT6489.jpg
    127.1 KB · Visningar: 844

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
I Örebro finns det massor av stora fina blåbär. Finns det några Hjortron där uppe då? Tänkte ju åka dit för att plocka hjortron och blåbär men kanske inte är någon idé?

Jag var uppe i Kilsbergen utanför Örebro i helgen. Tyckte det såg riktigt dåligt ut mot hur det brukar vara, glest och inte så värst stora alls.

Eller så hade nån (du?) redan varit där och plockat alla stora! :)
 
Jag var uppe i Kilsbergen utanför Örebro i helgen. Tyckte det såg riktigt dåligt ut mot hur det brukar vara, glest och inte så värst stora alls.

Eller så hade nån (du?) redan varit där och plockat alla stora! :)

Hihi så kan det vara ;) nej då, men det finns massor, vid bl. a Karlslund och I Adolfsberg iaf :)
 
I småland är det väldigt spridda skurar, spenderade 3 timmar i söndags och fick bara ihop 2.5 liter. åkter lite mer söderut ikväll til kompisen och plockade ihop 10 liter på 2 timmar. Så det är en jäkla skilland på olika ställen. Troligtvis har väl frosten tagit en hel del härikring då vi brukar ha det rätt kallt.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.