Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Härom dagen så varnade de på radion att man skulle se upp för Björn om man färdades på E4 runt Luleå, en allmän varning på samma sätt som för älg. Det lät lite lustigt faktiskt, björnstammen har nog ökat en del.
Härom dagen så varnade de på radion att man skulle se upp för Björn om man färdades på E4 runt Luleå, en allmän varning på samma sätt som för älg. Det lät lite lustigt faktiskt, björnstammen har nog ökat en del.
I går var jag i Haparanda och idag sprang jag omkring på E4:an mellan Råneå och Persön. Och i byarna runt Kalix vandrar jag omkring på gårdarna. Jisses vad jag är i farten.
Så svaret är nog att det är liiiiite fler björnar i alla fall vid kusten. För 20 år sedan hade man blivit betraktad som berusad om man sagt att man sett björn här nere.
Var ute på en skogsväg i fredags och rastade hunden när det kom en motrocyklist som stannade. Han berättade att han först trodde att han sett en björn efter vägen (fast det hade han ju förstås *S*) innan han insåg att det var en hund. Kan man ta fel på vår "stora" hund och en björn när man har gott om tid på sig så kan man säkert se björnar i skogen när man har lite mindre tid på sig.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...