Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mellantid med bild på lagningen som jag äntligen fårr ur tummen och börjat på idag.
Biltemas lamingeingsepoxi och Cabix kolfibertråd.
Får se hur bra det blir imorgon då det torkat och hoppas hålet är stort nog att sätta i tunnare delen av skarvhyslan men det borde det ju vara.
Blir det hållbart får jag sedan slipa lite för att snygga till och sedan se om jag ska sparymåla över eller sätta krympslag för estetiken. Lutar åt sprayfärg då det är ett hål för skravhylsans låsning som måste hållas öppet för att kunna dela paddeln igen och då blir det nog konstigt med krympslang - eller kanske sätta krympslang på ömse sidor om hålet.
Eller ska man gå till biltillbehörsbutiken och köpa tejp med kolfiberutseende? Det finns ju för de som vill "dekal-lätta" sina bilar
Ägnade ne stund idag åt att ta bort lösa ändar av kolfibertråd och sandpappra lite. Upptäckte att epoxin runnit lite och bildat små knoppar på undersidan som jag fick skära bort topparna på.
Gör inte mer åt estetetiken förrän jag provpaddlat men funktionen verkar finas där vid lite torrprover på land.
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
1 kommentar
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Inför årets vandring låg som en grundidé att få med en större topptur och att turen som helhet inte skulle vara avhängig av alltför långa ...
3 kommentarer
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar