Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
björnen i härjedalen...
- Trådstartare ninapenda
- Start datum
håll er uppdaterade med hur man beter sig när man möter en björn...*ler*...
kram anna
Man ska alltså krama Anna om man möter en björn
Sorry, kunde bara inte låta bli..
men för att vara seriös. Skjut inte, spring inte, var inte dödstyst (om du nu inte är ute efter att möta en björn). Björnen har ögonen som hjälp för att inte krocka med träden. Dvs när den ställer sig på bakbenen försöker de få en bättre överblick men framförallt överlukt (finns det ordet?)
Christian
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Visst finns det ordet, du uppfann det nyss, känn dig stolt Christian !Man ska alltså krama Anna om man möter en björn
Sorry, kunde bara inte låta bli..
men för att vara seriös. Skjut inte, spring inte, var inte dödstyst (om du nu inte är ute efter att möta en björn). Björnen har ögonen som hjälp för att inte krocka med träden. Dvs när den ställer sig på bakbenen försöker de få en bättre överblick men framförallt överlukt (finns det ordet?)
Christian
Kobjällra m.m.
Just angående denna bjällra så läste jag i en naturtidning hur jägare hade hittat olika bjällror i björnars mage...
Enklast är att skaffa en liten kobjällra och hänga på ryggsäcken. Då vet djuren att du kommer och de håller sig på behörigt avstånd.
Just angående denna bjällra så läste jag i en naturtidning hur jägare hade hittat olika bjällror i björnars mage...
Just angående denna bjällra så läste jag i en naturtidning hur jägare hade hittat olika bjällror i björnars mage...![]()
Det var nog en jakttidning, de brukar ju innehålla många sagor.
Just angående denna bjällra så läste jag i en naturtidning hur jägare hade hittat olika bjällror i björnars mage...![]()
Ja antalet spårlöst försvunna skogsvandrare i Sverige är ju så högt
Nej, men vad säger du? ;-)Det var nog en jakttidning, de brukar ju innehålla många sagor.
jasså?Ja antalet spårlöst försvunna skogsvandrare i Sverige är ju så högt
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg