Biltema

Sidan 365 i deras katalog samt med dekal på deras cyklar.Är inte smp som gjort testen vilket förklarar att dom inte finns med på deras hemsida.

Ja titta när man laddade ner cykelkatalogen som pdf så stod det, hade bara kollat på hemsidan och där hittade jag inte ett ord om det.
Det var ju på tiden att dom tog säkerheten på allvar. Snart kanske dom säljer cyklar med lås också ;) men dom har i alla fall ett godkänt lås att sälja.
 
Jag har cyklat allt från tung billig till tung dyr med mellanlandningar i lätt halvdyr. ;)

Efter tre rambrott föredrar jag cyklar som håller... Men jag har inga ambitioner om att komma först i mål heller, men har man det är Biltema fel val hur man än gör. :)

Lätt
Billig
Hållbar

Av ovanstående kan man välja vilka två man vill. I frågan om Biltema är dock risken överhängande att det bara är kriteriet "billig" som finns att tillgå. Men som en introduktion till cykling för liten slant kan det visst tjäna sitt syfte. Vill man ha en bra cykel som går att utvecklas med några år måste man upp mot 10.000,-. Tyvärr.

Jag föredrar definitivt en lätt och hållbar cykel och sådana går att köpa begagnade på blocket för ungefär samma pengar som vad en ny biltemahoj kostar.
/Niklas
 
Jag föredrar definitivt en lätt och hållbar cykel och sådana går att köpa begagnade på blocket för ungefär samma pengar som vad en ny biltemahoj kostar.
/Niklas

Håller med, men delar slits snabbt på skogscyklar och om man köper begagnad är det risk att man får byta en hel del grejer efter ett tag. Då kommer man snabbt upp i 10000kr-regionen som the_tnt skrev.

Det är märkligt att en bil får kosta 300tkr men en cykel som kostar 30tkr anses som orimligt.
 
Det är märkligt att en bil får kosta 300tkr men en cykel som kostar 30tkr anses som orimligt.

Visst, men den som inte vet att den tycker om bilar köper inte en bil för 300' lika lite som en som inte vet att den gillar cyklar köper en sådan för 30'. Fast jag förstår vad du menar, folk himlar inte med ögonen om de hör att ens bil kostar 300', men cykeln...

Tror de flesta hobbies kostar 10' att komma igång med.
 
Nääää, kom igen vad kostar t ex:

Notera att jag skrev "de flesta" och inte alla. :)

Fast jag vet inte om jag vill kalla flera av de där för hobby, motionsformer visst men inte hobby. Om du hänger med på skillnaden. Nu är förvisso cykling också en form av motion men för mig är cykling aldrig träning - även om det onekligen tränar kroppen. :)
 
Gt

Snor tråden.
Vad har ni för åsikter angående GT? Jag har köpt mig en GT outpost 2009 för 2500:- i förra veckan. Fy f*n vad roligt jag har på den, tung kanske men då får jag ju bara lite mer träning ^^. 2kg hit eller dit gör nog inte stor skillnad för en nybörjare. Jag e skit nöjd.
 
Härligt!
Ett regelbundet vårtecken, helt i paritet men trandansen i Hornborgasjön. Den årligen återkommande tråden om kvaliten på Biltemacyklar startar, då vet man att våren har gjort sitt intrång i de sydligare delarna av landet. Om någon vecka så kommer tecknet på att semestern börjar närma sig, då startar en tråd om kvaliten på Biltemas cykelväskor. Verkligen skönt att se att sommaren är på väg. TACK!
 
Snor tråden.
Vad har ni för åsikter angående GT? Jag har köpt mig en GT outpost 2009 för 2500:- i förra veckan. Fy f*n vad roligt jag har på den, tung kanske men då får jag ju bara lite mer träning ^^. 2kg hit eller dit gör nog inte stor skillnad för en nybörjare. Jag e skit nöjd.

Jag har en Outpost Trail från 1999. De har väl inte så mycket gemensamt kan jag tro. Efter byte av snabbkopplingarna (originalen klämde åt för dåligt) och bakhjulet (bakaxeln gick av) så har den fungerat bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robban4100 SPD pedal fr Biltema Mountainbike 7
d.a.n.i.e.l Biltema-cykel (Deore, Rock Shox) för 4990:- Mountainbike 17
filifjonkan MTB från Biltema?? Mountainbike 100

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.