Billingedalens dunsovsäck

http://www.billingedalen.com/bilder/72.htm

Jag är på jakt efter en extrasovsäck som jag inte behöver vara så rädd om. Jag har tänkt använda den då jag fiskar karp och ål och händer det att man måste slita upp säcken när man får hugg. Det är även svårt att få fötter och ben helt torra och fria från grus när man går och lägger sig igen. Tänkte höra om ni vet något om ovanstående sovsäck, eller om ni har några andra alternativ. Vikten spelar ingen roll, det är viktigare att den är billig och varm.

// Örjan

Kanske bättre med syntet om du inte tänker använda tält, den kommer väl att utsättas för både dagg och regn ev?

Jag vill att mitt alternativ ska vara varmt så att man inte fryser ihjäl efter att ha drillat fisk i kallingarna mitt i natten. Hur noga man än torkar sig så är man ändå fuktig om benen när man lägger sig igen. Som sagt vikten spelar ingen större roll < 5kg så är det ok.

om inte vikten spelar någon roll...

...så hittar du nog en syntet säck som är tillräckligt varm, den borde hålla bätre om du inte har tänkt "vara försiktig och sköta om den"

Armens kanske funkar?

Den var ganska tålig har jag för mig. Värmen var nog en annan femma.

Den går säkert att få för en riktigt billig penning.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.