Billigt neoprenfordral till "Nalgene"-flaska

Hej,

Kan tipsa om att kameraobjektivsfordralet i storlek L från denna säljare på Aliexpress passar perfekt om en 1-liters Nalgene-flaska.
 

Bilagor

  • DSC_0327.jpg
    DSC_0327.jpg
    36.8 KB · Visningar: 1,250
Att objektivet kan behöva skyddande neoprenfodral kan jag förstå, men varför skall man ha det till en Nalgenflaska?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Att objektivet kan behöva skyddande neoprenfodral kan jag förstå, men varför skall man ha det till en Nalgenflaska?


Typ för att hålla värmen, eller om man vill använda den som varmvattenflaska i sovsäcken.

Man kan ju köra med en strumpa eller klädesplagg om också.


Jämför med priset här.
 
Kul tråd,
man kan också använda fordelen av en neoprenstrumpa.
(Ibland hittar man sådana billigt) Jag har även gjort en egen thermosmugg av samma material. En lätt plastmugg med neoprenöverdrag och lock av cellplast, vikt 60 g. (sugrör när det är riktigt kallt).
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    101.8 KB · Visningar: 1,205

Kavring

Avslutat
Kul lösning.:)

Jag hade ett neoprenfodral till en termos som jag nyligen klippte av så att den passar till en liten alu-mugg. Blir som en grytmysare och jag hade torkad köttfärssås där i på uppvakning i sarek förra veckan. Plus ett litet lock i cellplast. Funkade rätt ok.

Alu-muggen var även min kaffemugg. Med borttaget handtag men istället neopren runt slapp man bränna sig. Alu-muggen kan även användas som extra kokkärl i nödfall.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Kul tråd,
man kan också använda fordelen av en neoprenstrumpa.
(Ibland hittar man sådana billigt) Jag har även gjort en egen thermosmugg av samma material. En lätt plastmugg med neoprenöverdrag och lock av cellplast, vikt 60 g. (sugrör när det är riktigt kallt).


Kan du tipsa om inköpsställen där man ibland kan hitta neoprenstrumpor billigt? De gånger jag hittat dem så är de alltid väldigt dyra.
 
Hur funkar det med tull, frakt etc?

Allt som köps inom EU är tullfritt. Köps det från utanför EU så tullas det bara om det är värt mer än 500kr tror jag (det finns kompletta förteckningar om detta på tullverkets hemsida). Många försäljare märker dock sina paket som gåvor och de kan därför komma igenom tullen även om paketet är värt mer än 500kr.
Vad frakten kostar framgår på hemsidan.
 
Av alla gånger jag beställt från Ebay/Aliexpress har jag aldrig råkat ut för tull.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Hur funkar det med tull, frakt etc?

På en vara som kostar 2 dollar inkl. frakt blir man knappast fattig även om tull & moms skulle tillkomma... (Vilket alltså inte inträffar pga varans låga värde)
Jag själv har f.ö. åkt på tull en gång av mina 63 inköp på AliExpress. Mitt 64:e inköp blir ett linsfodral, så stort tack till trådskaparen för tipset!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.