Önskar tips som riktigt billig våtdräkt (lång ärm, långa ben)

Jag vill förlänga rollträningsssäsongen med en våtdräkt med långa ärmar och långa ben, dvs INTE en som på engelska kallas "shorty". En sådan har jag redan.
Inga stora krav på att den ska var extremt rörlig eller gå att simma långsträckor med, utan prio ett är billig. Kul om det går att paddla småturer med den påtagen också.
Jag missade tyvärr när stadium outlet sålde för 350kr tidigare i sommar men någonstans i den prisklassen tänker jag mig.
Jag har sökt efter sen-/efter-säsongspriser men inte hittat något riktigt billigt.
Storlek L/XL herr (186cm 90 kg)
Neoprentjockleken inte så viktigt, jag är inte så frusen men vill köra utan torrdräkt några grader neråt till.

Någon som kan tipsa/länka till något som matchar.

/Patrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Biltema har en våtdräkt, men jag vet inte hur kvaliteten är.
den hade jag missat 399 var ju hyfat prisvärt, 3mm neopren

/Patrik

Passformen på armarna och smidigheten är viktig vid paddling och märkbart viktigare vid forspaddling och eskimåsvängsträning.
Jag har då föredragit longjohnmodell dvs axellång modell av byxor med "linnetopp" typ snickarbyxor och långa ben med en smidig paddeljacka över med neopren eller latexmuddar. Är det varmt kan man skippa jackan.

Är det kallt är neoprenmössa funkis.

Thure

Passformen på armarna och smidigheten är viktig vid paddling och märkbart viktigare vid forspaddling och eskimåsvängsträning.
Jag har då föredragit longjohnmodell dvs axellång modell av byxor med "linnetopp" typ snickarbyxor och långa ben med en smidig paddeljacka över med neopren eller latexmuddar. Är det varmt kan man skippa jackan.

Är det kallt är neoprenmössa funkis.

Thure
Kanske du just hindrade mej från att köpa en ny våtdräkt för det hänger nog ett par gamla longjohns (coh en tillhörande obekväm neoprenjacka med grenknäppning) långt in i garaget, det kanske räcker med lpngjohns och vanliga paddeljackan när jag tänker efter.

Tack för tipset!

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips