Billigaste internetbutiken för klättring?

Kan inte annat än att rekommendera bananafingers, Fick idag mina saker levererat till dörren, ett antal tusenlappar billigare och snabbare än nån butik i Sverige.
Servicenivån via mail är helt överlägsen nått annat jag stött på tidigare.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
För närvarande

kanske det låga pundet gör att det är extra fördelaktigt att handla ifrån UK.

Men jag vill instämma i inlägget från 2008 att www.telemark-pyrenees.com är konkurrenskraftiga på priser och utbud. De har väldigt bra sortiment på snöutrustning men även en hel del klätterutrustning mm.

Thure

Barrabes verkar ligga ungefär på halva priset mot addnature med dagens eurovärde. Samma frakt som posten tar för att köra grejerna inom sverige

Att tänka på med Barrabes: av nån lustig anledning lägger de på 18% skatt, trots att det är inom EU. Har funnit att Needlesports ofta är bättre. Men Barrabes levererar mindre grejor på en dag!! Bara addnature klarar det, och de är i samma land.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.