Billigaste internetbutiken för klättring?

Ursäkta att jag agerar forumpolis, men hade du bara läst lite under föregånde sida (sidan som var aktuell när du postade) så skulle du sett att Bananafingers nämns i flera inlägg.
 
Ursäkta att jag agerar forumpolis, men hade du bara läst lite under föregånde sida (sidan som var aktuell när du postade) så skulle du sett att Bananafingers nämns i flera inlägg.

Tjena forumpolisen :) har inte orkat läst alla inlägg ville bara vara snäll.
mvh Tobbe
 
Har beställt från ett par olika sidor i england, bara positivt och säga om alla förutom v12 som tog rätt så lång tid på sig att ordna med en reklamation men efter att jag sparkat på dem lite så gick det hyffsat fort.

needlesports.com
theoutdoorshop.com
planetfear.com
v12outdoor.com
 
www.telemark-pyrenees.com är konkurrenskraftiga på priser och utbud. De har väldigt bra sortiment på snöutrustning men även en hel del klätterutrustning mm.

Jag vet inte om det bara är jag som gått på en nitlott, men av 18 olika artiklar i min order var det 9 som fanns i lager, övriga var det mellan 1 och 2 veckors väntetid på, och det får jag alltså veta efter att jag lagt beställningen och betalat. Och det var inga jättekonstiga grejer jag skulle ha heller, lite slingor, repsnöre, stegjärn och en hjälm.

Känns lite märkligt att de erbjuder "expressfrakt" om de ändå bara har ca hälften av sortimentet i lager...
 
För att nu vara schysst i min kritik av Telemark-Pyrenees ska jag väl också rapportera hur det gick till slut. Sammanfattningsvis är jag nöjd, och kommer att beställa därifrån igen, men inte när det är bråttom-bråttom om jag inte hunnit kolla upp att de har grejer hemma innan.

De meddelade att vissa av grejerna jag beställt inte fanns i lager och erbjöd alternativ på vissa av dom (t.ex. 12 mm slingor istället för 10 mm och så), och de undrade om det fanns nån deadline för när jag behövde grejerna.

Jag förklarade att jag behövde vissa av grejerna till ett datum, en del annat kunde dröja lite längre. Det som inte kunde komma fram till datum nr 2 var ingen idé att skicka alls.

Vi kom överens om att byta vissa prylar mot liknande alternativ (BD Serac mot BD Sabretooth), för att kunna få iväg första rundan så snabbt som möjligt.

Sedan väntade vi för att se vad som hann dyka upp till deadline nr 2, och det visade sig att inget hann komma in på lagret, så det som inte skickats till deadline nr 1 avbeställdes och jag fick tillbaka pengarna.

Jag fick betala för de grejer jag fick (d.v.s. 135€ för Sabretooth istället för 109€ för Serac som jag egentligen hade tänkt mig), och frakten räknades om. I slutändan betalade jag alltså samma pris som jag skulle betalat om jag från början beställt de prylar jag fick.

Jag är besviken att de inte hade allt i lager, men å andra sidan är jag nöjd med hur de skötte kontakten med mig när problemet väl visat sig. De svarade ganska snabbt på mail, de gjorde det jag bad om, och de kommunicerade tydligt vilka möjligheter vi hade att lösa problemet.

Alltså: har jag bråttom så kollar jag först att de har grejer i lager, eller beställer från nåt annat ställe, men om jag inte har nån särskild brådska kommer jag att beställa där igen.
 
Jag vet inte om det bara är jag som gått på en nitlott, men av 18 olika artiklar i min order var det 9 som fanns i lager, övriga var det mellan 1 och 2 veckors väntetid på, och det får jag alltså veta efter att jag lagt beställningen och betalat.
Gick just på denna nitlott själv :(

Just Telemark Pyrenees måste man tydligen kolla innan om de har grejerna. Det vi får vänta på är inte heller några konstigheter och de har inga erbjudigt några alternativ så vi får snällt vänta, men o andra sidan så skulle vi inte ta några andra alternativ... Tar det för långt tid så får vi pröva att häva köpet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
teoek Billigaste resan till Verdon Sportklättring 0
pingman Billigaste prylarna p nätet, var? Sportklättring 10
RonnyBb Styrketräning och klättring Sportklättring 12
johnliungman Klättring mellan Fontan och Gorges du Tarn? Sportklättring 5
Mezzner Klättring på Brac, Kroatien? Sportklättring 0
Fredrikaa klättring nära zürich Sportklättring 6
ph.nilsson Klättring i spanien, resan malaga-el chorro Sportklättring 1
Klätterhanna Klättring i Thailand? Sportklättring 5
luktafotogen Klättring- Kinnekulle Sportklättring 27
Norheim Protes och Klättring Sportklättring 11
El Barto Möjliga Stockholm klättring Sportklättring 4
piklas87 Klättring Amalfikusten??? Sportklättring 3
sofza Klättring i Turkiet med barn? Sportklättring 1
lisayey Klättring i Sydostasien Sportklättring 1
lund_mikael Korsica klättring Sportklättring 2
MercenaryFalk Klättring i Kullavik Sportklättring 0
farfarsmurfen Klättring i Indien(Mumbai) Sportklättring 1
Raskolnikov Klättring / klättrare i Briancon 05100 Sportklättring 0
Fif Klättring på La Palma (Kanarieöarna) Sportklättring 0
sliwka2002 klättring/bouldring i Kalmar Sportklättring 1
mömmi Klättring i Skåne Sportklättring 2
Peter.B Klättring i Borlänge Sportklättring 2
helenabrogren Klättring i Colorado? Sportklättring 5
andmarsjo Klättring över midsommar Sportklättring 2
Joel_80 Klättring i Norge Sportklättring 5
klätterpojken klättring i leksand Sportklättring 3
cmh Klättring i Polen Sportklättring 1
ChrisX Klättring i norra spanien? Sportklättring 0
Tvmma Klättring Tasmanien Sportklättring 1
402285 Klättring i Portugal Sportklättring 0
prylManne Klättring i hall i göteborg på tisdag? Var och hur? Sportklättring 2
Klättring under Lulekalaset Sportklättring 0
yo-nas Klättring/Klättergym i Barcelona med omnejd? Sportklättring 3
Majsi Klättring runt Florens Sportklättring 0
pirx klättring i norra tyskland? Sportklättring 4
TT Klättring i stockholms skärgård? Sportklättring 2
klätterpojken klättring sicilien Sportklättring 1
Kristian24 Klättring med barn Sportklättring 3
Baver Inomhus klättring i Trollhätte/Uddevalla/Vänersborg i Sportklättring 11
Jag kan inget om klättring Sportklättring 18
andreasroos Klättring Sundsvall Sportklättring 4
brascav Europa klättring? Sportklättring 9
JWA Klättring på Malta Sportklättring 4
Fettot Klättring i Montsant Sportklättring 3
ingen klättring för mig Sportklättring 3
klättring i göteborg Sportklättring 0
0918 Behöver tips om klättring på Sicilien! Sportklättring 0
jessie Klättring på Sardinien Sportklättring 1
tallbarr Bulgarien klättring - finns den? Sportklättring 1
Skydivergirl Klättring när man är gravid? Sportklättring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.