Billigare kängor utomlands?

• Trådstartare johan160@hotmail.com (Johan E.S.)
  • Start datum

johan160@hotmail.com (Johan E.S.)

Gäst
Är det någon som känner till något företag i Tyskland som säljer Meindl kängor via postorder till Sverige?
Jag har hört att det är mycket billigare om man hittar en bra affär i Tyskland.
En del inte tycker om Meindl men jag ber även er att svara.

>Med Vänliga Hälsningar/Johan E.S.
>E-mail: johan160@hotmail.com

testa denna!

www.globetrotter.de

Har själv beställt en jacka där,leverans skedde hem till dörren inom en vecka.Jag har själv ett par Meindl island o är hyfsat nöjd med dom,men har av flera olika fått rekommendationen att titta på Scarpas kängor.Om jag inte minns fel så går vulkningen högre upp över tårna,och sen är där nog inte så mycket sömmar på dom som på Meindl.Dom är alltså gjorda mer av ett stycke...Annars tror jag att priset på Meindl Island hos globetrooter ligger nånstans på 1500-1600 kr.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Scarpa

Jag har själv ett par Scarpa SL. De är randsydda och har bara söm i hälen. De är gjorda i grovt skinn som håller i en evighet. Lite tunga och väldigt styva är dom men jag föredrar styva kängor som inte känns som ett par gympadojjor på fötterna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips