Billiga vandrarkängor

Jag vet inte vad du har för storlek...men jag håller på att rensa ur garderoben lite
och har ett par Lundhags Jämtkängan i stl 43 till försäljning
på prylmarknaden...och ett par Lundhags Bielne i samma storlek
 
Tack vare ett ingripande från Gud för tre år sen har jag slutat använda kängor (tidigare var det lätta sådana, c:a 1,1 kg paret). Merrell och Salomon gör utmärkta vandringsskor. Mitt första låga par
har jag använt i Alperna, Pyreneerna och norska fjällen (t ex i det sumpiga Trollheimen)
med gott resultat.

Men så billiga som 700 kronor är de inte, snarare drygt 1000. Men kolla på t ex Stadium eller Intersport, de kanske har billigare modeller. För stabilitet är sulan det viktiga.
 
Hej!

Spelar ingen roll vad du köper för skor allt fungerar. Hade själv ett par nya Lundhags kängor på min vandring som varade i två veckor. Båda sulorna lossnade i framkant och dessa skor kostade 3300kr. Dock så lagade Lundhags dessa gratis. Har hört att det är något miljövänligt lim de använder som gör att det släpper. Har själv vandrat barfota vissa gånger när man har fått skavsår.

Vissa gillar kängor andra tennisskor några gillar sandaler smaken är som baken! Det som är helt klart är att vilka skor du än köper så är det inga garantier på att de håller.
 
Graningekängor

Jag hade ett par Graningekängor som jag tänkt fjällvandra med i sommar men sen valde valpen att sätta tänderna i dem.

De var billiga när jag köpte dem, runt 700kr men just då var detta mycket pengar för mig. De här kängorna hade jag i åtta år så till det priset var de helt klart prisvärda med tanke på de milen jag hunnit med att gå i dem. Extra stark i benen blev jag med då de var rätt tunga ;-)

Jag tror att du absolut kan hitta ett par prisvärda och användbara kängor i den prisklass du söker i men titta vad som finns på begagnat marknaden så kanske du finner något lite bättre =)
 
Jag vet hur det är att ha en ansträngd budget och det är aldrig lätt när man skall köpa ny utrustning som kräver lite mer.
För 2 år sedan skulle jag köpa nya skor för vandring, jag hade ett helvete för att jag inte kunde hitta något till rätt pris.
Jag gick till en Stadium outlet och hittade till slut ett par Gortexkängor för runt 500lappen som från början kostat 1300.
JAG HADE TUR med andra ord.

Dock måste jag nog hålla med några av de som skrivit ovanför mig... KVALITET och PRIS!
Köp inte billigt skit, speciellt inte när det kommer till skor som är sååååå viktigt när man skall vandra!

Antingen så får du försöka ha samma tur som jag eller leta rundor lite på blocket och tradera.
Annars så är ett par trekkingskor för runt 1000kr OK! så kan du kanske ha med dig ett par stövlar för lite våtare passager.

Min tjejkompis som brukar följa med, hon har bara gympadojjor och ett par sandaler och det klarar hon sig fint på!

Lycka till
 
Spelar ingen roll vad du köper för skor allt fungerar. Hade själv ett par nya Lundhags kängor på min vandring som varade i två veckor. Båda sulorna lossnade i framkant och dessa skor kostade 3300kr. Dock så lagade Lundhags dessa gratis. Har hört att det är något miljövänligt lim de använder som gör att det släpper. Har själv vandrat barfota vissa gånger när man har fått skavsår.

Vissa gillar kängor andra tennisskor några gillar sandaler smaken är som baken! Det som är helt klart är att vilka skor du än köper så är det inga garantier på att de håller.

Smaksak blir det först när man prövat alternativen. Många går i höga kängor därför att de en gång lärt sig att det behövs för "hälstödet" etc. Jag gick ju själv på den bluffen tills jag plötsligt blev tvungen att pröva låga skor.
 
Antingen så får du försöka ha samma tur som jag eller leta rundor lite på blocket och tradera.
Annars så är ett par trekkingskor för runt 1000kr OK! så kan du kanske ha med dig ett par stövlar för lite våtare passager.


Lycka till

Hur roligt är det att gå och bära på ett par stövlar, 2 rätt otympliga kg extra i packningen? Det vettiga är väl att försöka hitta trekkingskor som håller någotsnär för väta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.