Billiga soft shells / vindtät fleece?

Finns det något märke som tillvärkar billiga soft shells som är vindtäta eller vindtät flecce med bar funktion, kvalite och passform? de enda som jag känner till är Haglöfs/tierra/fjällräven/klättermusen med dessa är inte billiga.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
hittar inte BiLayer Jacket på deras hemsida. Så de har nog slutat tillverka dem. eller så är jag dålig på att leta.

//Oskar FK
[Ändrat av DraZ 2003-10-30 kl 20:12]

Var på stadium häromdagen, de hade en egen vindtät fleecejacka, 600 kr. Kollade inte alltför noga efs jag redan har en dyr variant, men den verkade ok!

Tycker jackan från TNF verkar intressant. Jag undrar bara hur storlekarna är, dvs förhållandet "kropp"/längd. Eftersom jag är relativt smal (1,90 och 83 kg) så brukar jag kunna uppleva en Large som lagom i kroppen men med korta ärmar. Kommentarer?

mvh Anders

Kanske det här kan vara nåt för dig, eftersom dollarn står lågt så blir det rätt ok pris + att man får den måttbeställd och lägga på dom options man vill ha. Jag har mailat några gånger till dom och det verkar inte vara något problem att få det skickat som privat post, vilket gör att man slipper tulla och skatta på grejerna :))

http://www.beyondfleece.com

Asså, det där med passform, storlek och utseende är ju bedrägligt när det gäller att handla via nätet, det gäller såväl för Itab som för andra leverantörer.

Själv skulle jag (såvida passform etc är rätt) satsa mina glada bagare på kanadensiska MECs Pamirjacka 650:- (+ moms och frakt) för detta softshell tycker jag verkar hur billigt som helst. Men som sagt, jag har inte sett det live.

4012758s.jpg

/ G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips