Billig gasolbrännare?

På Addnature säljs nu Bruntons lättviktbrännare till riktigt bra priser. Märket är amerikansk och Silva är generalagent för dem i Sverige.

Brunton ägs numera av Fenix Outdoor, dvs Fjällräven-familjen.

Silva tillhör förra ägaren Fiskars, så jag gissar att Fenix själva sköter den svenska marknaden framöver.

Förr i tiden var Brunton Primuskonkurrenten Optimus nordamerikanska samarbetspartner, och det finns ju Optimus-lösningar i deras produkter fortfarande. Köksbranschen är snårig, så om man letar kan man hitta mer eller mindre identiska kök till väldigt olika priser.

Som en liten faktaparentes. :)
 
Brunton ägs numera av Fenix Outdoor, dvs Fjällräven-familjen.

Silva tillhör förra ägaren Fiskars, så jag gissar att Fenix själva sköter den svenska marknaden framöver.

Förr i tiden var Brunton Primuskonkurrenten Optimus nordamerikanska samarbetspartner, och det finns ju Optimus-lösningar i deras produkter fortfarande. Köksbranschen är snårig, så om man letar kan man hitta mer eller mindre identiska kök till väldigt olika priser.

Som en liten faktaparentes. :)

Inte helt olik Optimus crux ;-) eller?

http://www.addnature.com/xl_image_viewer.aspx?pf_id=BRUNTONFLEX
http://shop.katadyn.com/media/dimg/375b2090d4af9f0267a95817383aa3e6.jpg?l=4
 
Inte helt olik Optimus crux ;-) eller?

Exakt - det har avhandlats på forumet förr :)
Marknaden är full av varianter på den brännaren. Jag tror att de är tillverkade på samma fabrik också. Ursprungligen är det ett japanskt Zippo-gaskök som Optimus modifierade, och som sen modifierades ytterligare och nu säljs med olika märken.

Originalet:
img10301816231.jpeg
 
Brunton ägs numera av Fenix Outdoor, dvs Fjällräven-familjen.

Silva tillhör förra ägaren Fiskars, så jag gissar att Fenix själva sköter den svenska marknaden framöver.

Förr i tiden var Brunton Primuskonkurrenten Optimus nordamerikanska samarbetspartner, och det finns ju Optimus-lösningar i deras produkter fortfarande. Köksbranschen är snårig, så om man letar kan man hitta mer eller mindre identiska kök till väldigt olika priser.

Som en liten faktaparentes. :)

Tack för rättelsen. Ifjol vill jag minnas att Silva hade agenturen för Brunton, men det kanske har förändrats sen dess.
 
Brunton Flex är utsåld på addnature nu, var det någon som såg hur mycket de ville ha för den? Talon ser okej ut för eremiten som kör med kastruller som litech trek men inte för trangiastorlekar. Men 149kr är ju biltemapris!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.